مهم‌ترین مسئله مدارس شاهد

ایجاد جذابیت برای دانش آموزان؛

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، مهم‌ترین مسئله در مدارس شاهد را ایجاد جذابیت برای دانش آموزان و ارتقای کیفیت تحصیلی دانست.


مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، مهم‌ترین مسئله در مدارس شاهد را ایجاد جذابیت برای دانش آموزان و ارتقای کیفیت تحصیلی دانست.
به گزارش ایسنا، محمدرضا رزاقی اظهار کرد: تعداد یک هزار و ۳۵۷ مدرسه شاهد در دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول، دوم و هنرستان شاهد فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کشور وجود دارد که مسئولیت آنها با اداره کل امور شاهد و ایثارگران است.
وی افزود: تمامی مدارس شاهد در سراسر کشور به ایجاد سبک منسجم شناخته می شوند که تا کنون این سبک منسجم منجر به استانداردسازی مدارس شده است.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مدارس شاهد این اعتقاد جاری و ساری است که همه دانش آموزان واجد یادگیری و دارای استعدادهای مختلفی هستند که تحت تأثیر آن استعدادها، به توانایی‌هایی رسیده‌اند و قابلیت‌هایی دارند که نهفته است و با فعالیت‌های هدفمند مدرسه، می‌تواند آشکار شود.
رزاقی گفت: مدرسه یک «نهاد اجتماعی» است که اصلی‌ترین وظیفه آن اجتماعی کردن دانش آموزان است.
 وی تصریح کرد: باورمند شدن دانش‌آموزان به مفاهیم و اصول اساسی دین و رسیدن به شناخت و ایمان، در بستری مناسب به نام مدرسه شکل می‌گیرد.رزاقی کیفی سازی مدارس را یک اصل مهم در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: اگر مدرسه‌ای به واسطه نیروها، موقعیت، امکانات و فرآیندهایی که دانش آموزان در طراحی، اجرا و ارزیابی آن سهیم هستند، برای دانش آموزان جذاب بود می‌توان با اطمینان گفت؛ این مدرسه کیفی سازی شده است که در تمامی مدارس شاهد بر اصل جذابیت بسیار تاکید می‏شود.به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان این که «شوق انگیز شدن مدرسه» در مدارس
شاهد اصل اول است، تصریح کرد: مدیر،معلم، فضا و تمامی امکانات در مدارس شاهد باید برای دانش آموزان ایجاد جذابیت کند و بستری فراهم شود تا کیفیت تحصیلی دانش آموزان و مدرسه ارتقاء یابد.