ایران درگیر پیک اومیکرون خواهد شد

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹؛

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، گفت: با توجه به شیوع اومیکرون در جهان و اطراف ما، به نظر می‌رسد در چند هفته آینده شاهد پیک اومیکرون در کشور باشیم.

ایران درگیر پیک اومیکرون خواهد شد


دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، گفت: با توجه به شیوع اومیکرون در جهان و اطراف ما، به نظر می‌رسد در چند هفته آینده شاهد پیک اومیکرون در کشور باشیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا جماعتی، در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به مصوبات جلسه ، اظهار داشت: جلسه کمیته علمی درباره بحث واکسیناسیون و تست‌های تشخیصی بود. همچنین آخرین اطلاعاتی که درباره اومیکرون وجود دارد، مورد ارزیابی قرار گرفت. باید توجه کرد که با توجه به شیوع اومیکرون در کشورهای جهان و در کشورهای اطراف ما از جمله در بحرین و کویت، به نظر می‌رسد که ما در چند هفته آینده شاهد
پیک اومیکرون باشیم.
وی افزود: بر همین اساس با توجه به بحث اومیکرون که در کشور وجود دارد و در چند هفته آتی شاهد پیک جدیدی هستیم، توصیه اعضای کمیته به صورت مصوب این بود که حتماً بر تزریق دوز سوم تاکید شود و این اقدام صورت گیرد. با توجه به اینکه اکنون حدود ۹ میلیون نفر در کشور ما دوز سوم را تزریق کردند، نیاز است که ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر دیگر وارد تزریق دوز سوم شوند و حتماً دوز سوم را تزریق کنند.
جماعتی ادامه داد: همچنین بر روی واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال تاکید شد، افرادی که دو دوز را تزریق کردند، حتماً دوز سوم را تزریق کنند. با توجه به اینکه شیوع اومیکرون در افراد جوان‌تر بیشتر است. بنابراین واکسیناسیون آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی افزود: نکته دیگر این است که با توجه به اینکه اومیکرون در کشورمان تقریباً دارد شیوع پیدا می‌کند و در دو تا سه هفته آینده به احتمال زیاد به پیک خودش می‌رسد، کمیته علمی در نظر گرفت که حتماً بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به تعویق بیافتد و این بازگشایی انجام نشود تا دو سه هفته آینده مشخص شود که در کجای کار هستیم. پیش‌بینی‌های متخصصین اپیدمیولوژی و آمار و اعضای کمیته علمی این است که طی دو سه هفته آینده با پیک اومیکرون در کشور مواجه خواهیم شد. بنابراین به نظر نمی‌رسد که بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها کار معقولی باشد.