استقلال میهمان تیم بحران زده ، زلزله در پرسپولیس

هفته پانزدهم لیگ برتر؛

امروز مسابقات نیم فصل لیگ برتر فوتبال به پایان می رسد و عنوان تشریفاتی قهرمانی نیم فصل به یک تیم خواهد رسید. تیمی که به احتمال زیاد استقلال خواهد بود. آبی پوشان پایتخت تنها تیم بدون شکست رقابت ها هستند و بعید است در هفته آخر نتایجی رقم بخورد که استقلال صدر را از دست بدهد. البته اگر رای کمیته استیناف تا پیش از شروع مسابقات نیم فصل صادر و به سود استقلال نباشد ممکن است قهرمانی تشریفاتی نیم فصل به تیم دیگری برسد. در شرایط عادی استقلال فقط در صورتیکه بازنده شود و پرسپولیس هم با اختلاف گل بیش از ۵ گل به پیروزی برسد می تواند جانشین استقلال شود که امر خیلی بعیدی است و استقلال بعد از ۱۰ سال این عنوان را کسب خواهد کرد.

استقلال میهمان تیم بحران زده ،  زلزله در پرسپولیس

 


امروز مسابقات نیم فصل لیگ برتر فوتبال به پایان می رسد و عنوان تشریفاتی قهرمانی نیم فصل به یک تیم خواهد رسید. تیمی که به احتمال زیاد استقلال خواهد بود. آبی  پوشان پایتخت تنها تیم بدون شکست رقابت ها هستند و بعید است در هفته آخر نتایجی رقم بخورد که استقلال صدر را از دست بدهد. البته اگر رای کمیته استیناف تا پیش از شروع مسابقات نیم فصل صادر و به سود استقلال نباشد ممکن است قهرمانی تشریفاتی نیم فصل به تیم دیگری برسد. در شرایط عادی استقلال فقط در صورتیکه بازنده شود و پرسپولیس هم با اختلاف گل بیش از 5 گل به پیروزی برسد می تواند جانشین استقلال شود که امر خیلی بعیدی است و استقلال بعد از 10 سال این عنوان را کسب خواهد کرد.
 پرسپولیس - فجرشهیدسپاسی؛ گل‌محمدی با لشکری از مصدومان
پرسپولیس قهرمان پنج دوره لیگ برتر، روز های سختی را پشت سر می گذارد . چند روز پیش خبر پارگی رباط عیسی آل کثیر همه پرسپولیسی ها را شوک زده کرد و روز گذشته خبر استعفای صدری سرپرست مدیر عاملی این تیم مثل زلزله ارکان این تیم را لرزاند . حالا پرسپولیس  برای حفظ رتبه دومی خود در این نیم فصل باید حتما از تیم جنگنده و دونده فجر شهید سپاسی سه امتیاز را بگیرد و البته امیدوار باشد که رای کمیته استیناف به ضرر استقلال باشد تا شاید کورسویی از امید برای قهرمانی هم داشته باشد. البته نمایش نا امید کننده سرخپوشان در هفته گذشته مقابل پدیده باعث شد که آنها از استقلال رقیب دیرینه خود عقب بیفتند و اگر امروزهم مقابل فجر شهید سپاسی به همان اندازه بی انگیزه باشند شاید نتیجه‌ای بدتر از مساوی هم نصیب‌شان شود. بخصوص اینکه حالا عیسی آل کثیر هم به دلیل پارگی رباط صلیبی فصل را از دست داد و از قدرت تهاجمی سرخپوشان کم شد.
فجر از هفته پنجم دیگر بردی در لیگ نداشته و مقابل پرسپولیس هم بعید است برای گرفتن سه امتیاز بازی کند. سرخپوشان می‌خواهند نیم فصل لیگ را با یک برد و باقی ماندن در رده دوم پشت سر استقلال به پایان برسانند هر چند خبر استعفای ناگهانی سرپرست پرسپولیس این تیم و باشگاه را دچار زلزله قبل از پایان نیم فصل کرده، گل‌محمدی با لشگری از مصدومان به این بازی حساس رسیده است.به جز آل کثیر که فصل را از دست داده،، پاکدل، عالیشاه و شجاعی از جمله مصدومان پرسپولیس در این بازی هستند. فجرسپاسی هم سیروان قربانی، حمید نعمتی و رضا آقابابایی را به دلیل مصدومیت فردا در اختیار نخواهد داشت.
 نفت مسجدسلیمان – استقلال؛
استقلال برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل فقط به یک تساوی نیاز دارد اما هدف آبی پوشان تهرانی قهرمانی آخر  فصل و گرفتن جام قهرمانی است، بنابراین شاگردان فرهاد مجیدی برای برد به مسجد سلیمان سفر خواهند کرد.
تیم نفت مسجد سلیمان که خبر استعفای سرمربی این تیم  کمالوند همه را غافلگیر کرده است ، نتایج این فصلش بسیار نا امید کننده بوده به طوریکه زردپوشان نفت در حال حاضر با یازده امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار گرفته اند. برخی لیدرهای باشگاه نیز بعد از شکست مقابل نفت آبادان در رختکن  جنجال ساز شدند و بازیکنان تیم را به دلیل نتایج ضعیف کتک زدند! اتفاقی که باعث شد فراز کمالوند اعلام کند در آستانه جدایی از نفت است و بازیکنانش امنیت جانی ندارند.
نفت مسجدسلیمان با 6 گل زده دومین خط دفاع ضعیف لیگ را در اختیار دارد و بعید است این خط حمله ناتوان بتواند به استقلال گلزنی کند. با این حال استقلالی ها نباید مغرورانه وارد زمین شوند. آنها برای حفظ رکوردهای بی نظیر فصل خود نیاز به یک برد دیگر دارند و قطعا می‌خواهند بعد از 10 سال قهرمانی نیم فصل خود را در شهر اولین‌ها با یک برد خوب جشن بگیرند.
 آلومینیوم اراک – سپاهان؛ دومین سفر زردپوشان به اراک
آلومینیوم 5 هفته است که برد نداشته و یک باخت و چهار مساوی نتایجی است که این تیم رقم زده و امروز هم باید مقابل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ به میدان برود. سپاهان هم بعد از 3  شکست متوالی دو برد خوب به دست آورد تا به شرایط بهتری برسد. زردپوشان اصفهانی هیچ شانسی برای قهرمانی نیم فصل ندارند و در حال حاضر با 28 امتیاز در رده سوم و پشت سر استقلال و پرسپولیس قرار گرفته اند.
این مسابقه هم یکی از بهترین و جذاب ترین
رقابت های نیم فصل خواهد بود. سپاهان در صورت بازنده شدن هم در رده سوم جدول لیگ باقی می ماند اما آنها مدعی قهرمانی هستند و دیگر نباید امتیاز از دست بدهند.
 تراکتور – نساجی؛ رقابت دو تیم قدیمی و پرهوادار
تراکتوری ها فصل کابوس واری را طی کرده اند و با دومین سرمربی خود هم در نیم فصل اول بد نتیجه گرفته اند و در حال حاضر 12 امتیازی هستند و در رده سیزدهم جدول جا خوش کرده اند و هواداران پرشور این تیم به هیچ عنوان این شرایط را قابل قبول نمی دانند و امیدوارند دوباره تراکتور اوج بگیرد.
نساجی دیگر تیم پرهوادار و قدیمی فوتبال کشورمان 19 امتیازی که در رده هشتم جدول لیگ ایستاده و رتبه ای آبرومند برای این تیم محسوب
 می شود با این حال آنها در تبریز هم به دنبال برد هستند.