ارائه خدمات به ۳۵۵ دریانورد از ابتدای امسال تاکنون در آب‏های هرمزگان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان :

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به دنبال انجام ۱۰۱ عملیات‌ جستجو ‌و نجات دریایی از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳۵۵ دریانورد مضطر در پهنه آبی استان هرمزگان از خدمات مرکز جستجو و نجات دریایی استفاده نمودند.


 


بندرعباس- شهین صادقی
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به دنبال انجام ۱۰۱ عملیات‌ جستجو ‌و نجات دریایی از ابتدای سال جاری تا کنون، 355 دریانورد مضطر در پهنه آبی استان هرمزگان از خدمات مرکز جستجو و نجات دریایی استفاده نمودند.
اسماعیل مکی‌زاده تعداد عملیات های جستجو و نجات دریایی درگستره آبی استان را طی بازه زمانی از ابتدای امسال تا نیمه دیماه سال جاری 101 مورد اعلام کرد و گفت: به دلیل از سرگیری تبادلات تجاری پس از کرونا و به تبع آن افزایش ترددهای دریایی شاهد رشد 47 درصدی عملیات های جستجو و نجات در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته می‎باشیم.
وی افزود: از این تعداد ماموریت به ثبت رسیده ۵۳ مورد انجام خدمات پزشکی به دریانوردان و شناورهای درحال عبور بوده که از این میزان
 46 دریانورد ایرانی و 9 تبعه خارجی از این خدمات بهرمنده شده‌اند، که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 39 درصدی به ثبت رسیده است.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به خدمات پزشکی ارائه شده به خدمه شناورهای متردد در پهنه خلیج فارس و دریای عمان نیز اشاره ای داشت و گفت: علاوه بر ابتلا دریانوردان به ویروس کرونا، اتفاقاتی نظیر شکستگی، جراحت، برق گرفتگی نیز به مرکز جستجو و نجات
گزارش شده که با هماهنگی مجموعه ذیربط به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.