ساماندهی و ایمن‌سازی بیش از ۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های هرمزگان طی ۲ سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از ساماندهی و ایمن‌سازی بیش از ۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های هرمزگان از اعتبارات داخلی و ظرفیت های قانون بودجه طی ۲ سال گذشته خبر داد.



بندرعباس-شهین صادقی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از ساماندهی و ایمن‌سازی بیش از 60 کیلومتر از رودخانه‌های هرمزگان از اعتبارات داخلی و  ظرفیت های قانون بودجه طی 2 سال گذشته خبر داد.
جمشید عیدانی در کمیته مدیریت بحران شرکت که با حضور کارشناس مدیریت بحران استانداری هرمزگان برگزار شد با بیان اینکه مجموعه آب منطقه‌ای هرمزگان تمام توان خود را برای مدیریت سیلاب احتمالی آینده به کار خواهد گرفت، ابراز داشت: از تمام ظرفیت‌های قانونی و تجهیزات برای ساماندهی رودخانه‌ها و ایمن‌سازی مراکز جمعیتی استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه همکاری بین بخشی خوبی میان دستگاه‌های خدمات‌رسان و فرمانداری‌ها برقرار است، تصریح کرد: تیم‌های مستقر در مناطق هماهنگی خوبی با فرماندارای، سپاه، بسیج و سایر نهادها
دارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با ذکر این نکته که از ابتدای سال 1399 تا کنون، حدود 30 کیلومتر از رودخانه‌های هرمزگان با استفاده از اعتبارات داخلی ساماندهی و لایروبی شدند، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت قانونونی بند «و» تبصره هشت قانون بودجه از سال 1399 در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان قرار داشت که ذیل آن از ظرفیت بهره‌برداران معادن شن و ماسه برای ساماندهی و ایمن‌سازی مراکز جمعیتی استفاده شده است.
عیدانی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی‌های لازم برای افزایش آگاهی مردم مناطق مختلف در معرض سیلاب احتمالی انجام شده است.
وی گفت: خوشبختانه در سیلاب چند روز گذشته، اقدمات خوبی برای مدیریت سیلاب در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی استان هرمزگان انجام شد و این سیلاب بدن خسارت جانی مدیریت شد.