خرید مسکن در ترکیه توسط دیگر کشورها

در اخبار آمده بود که در سال ۲۰۲۱ ایرانیان در صدر خرید خانه در ترکیه بوده اند و این رتبه را از روس ها و دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی ربوده اند. براساس اعلام های رسمی کشور ترکیه در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار خانه در این کشور توسط ایرانی ها خریداری شده و سند خورده است. این آمار جدای خریدهایی است که به صورت اقساط صورت گرفته است.

خرید مسکن در ترکیه توسط دیگر کشورها

 

در اخبار آمده بود که در سال 2021 ایرانیان در صدر خرید خانه در ترکیه بوده اند و این رتبه را از روس ها و دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی ربوده اند. براساس اعلام های رسمی کشور ترکیه در سال گذشته بیش از 10 هزار خانه در این کشور توسط ایرانی ها خریداری شده و سند خورده است. این آمار جدای خریدهایی است که به صورت اقساط صورت گرفته است.
برخی این مسئله را از بابت تمایل برخی از ایرانیان برای زندگی
در خارج کشور و یامهاجرت تعبیر کرده اند و برخی نیز مطالبی
غیر اخلاقی را نسبت به خریداران ملک در ترکیه مطرح کرده اند. اما مسئله اصلی اینجاست که هیچ کس به این موضوع توجه نمی کند که قیمت ملک در ایران و ترکیه در چه وضعیتی است!
درحال حاضر براساس آمار رسمی بانک مرکزی در آذر ماه قیمت هرمتر مسکن در تهران در پایین ترین حد قیمت 32 میلیون تومان است. این رقم بسته به منطقه شهری و ساخت ساختمان ها با
 رقم های نجومی مواجه می شود که قیمت آن از قیمت ملک در گران ترین مناطق آمریکا برابری می کند و از آن بالاتر نیز فروش می رود.
حال سئوال این جاست که وضعیت قیمت ملک در ترکیه به چه صورت است؟! چرا کسی به این موضوع توجه نمی کند قیمت مسکن در ترکیه نسبت به قیمت مسکن در پایین ترین مناطق شهر تهران ارزان تر است. اگر چنین است پس منطق اقتصادی حکم می کند افراد خانه ای به مراتب بهتر و خارج از کشور هم داشته باشند و یا برای بهره مندی از مزایای قوانین اقامتی ترکیه در آنجا خانه بخرند.
باید باور کنیم که امروز اقتصاد رقابتی است و کشورها روی نیازهای داخلی دیگر ملت ها حساب باز می کنند...