حفاظت از عفت اجتماعی نیازمند جذابیت است

چندی است که بحث حجاب و عفت عمومی مورد توجه و واکنش برخی افراد و رسانه های جناحی قرار گرفته است. متاسفانه از معضل بی حجابی و افراد بی حجاب در کشور به گونه ای تعبیر می شود که گویا در مورد دشمنان مملکت حرف می زنیم. گویا تمامی مشکلات و بحران های کشور از این حیث ایجاد گردیده است و حساسیت ها بر روی آن به گونه ای است که اولویت های اجتماعی را جا به جا می کند!

حفاظت از عفت اجتماعی نیازمند جذابیت است




چندی است که بحث حجاب و  عفت عمومی مورد توجه و واکنش برخی افراد و رسانه های جناحی قرار گرفته است. متاسفانه از معضل بی حجابی و افراد بی حجاب در کشور به گونه ای تعبیر می شود که گویا در مورد دشمنان مملکت حرف می زنیم. گویا تمامی مشکلات و بحران های کشور از این حیث ایجاد گردیده است و حساسیت ها بر روی آن به گونه ای است که اولویت های اجتماعی را جا به جا می کند!
شکی در این نیست که بی حجابی معضلی اجتماعی است که موجب آسیب به اخلاق و عفت عمومی خواهد شد. اما اگر اولویت بندی کنیم قطعاً معضلات دیگری هستند که بیش از این موضوع بر اخلاق و عفت و اعتماد عمومی ضربه زده اند. قصد سبک سازی بار معضل بدحجابی در جامعه را نداریم و نیت براین است که تمام معضلات اجتماعی یک به یک برطرف گردند. اما بحث برسر اولویت بخشی و دوم راهکار مواجهه با آن است.
اگر براین باوریم که بی حجابی یک عارضه برای جامعه تلقی می شود، پس باید برای درمان آن راهکار داشته باشیم. امروز برخی اقشار جامعه به این مسئله دچارند و ریشه های فرهنگی بسیاری می توان براین این موضوع برشمرد که بازهم به کم کاری و بی کاری نهادهای فرهنگی در کشورمان
 می رسیم که در وظیفه فرهنگ سازی دراین عرصه دارند.
اما واقعیت دیگر این است که این دختران و زنانی که حجابشان ضعف دارد، دختران،خواهران،مادران،همسران این کشور هستند و نمی توان به آنها با چشم تنفر نگاه کرد یا آنها را طرد کرد. بلکه باید با آغوش باز به سمت آنها رفت تا با حسن خلق به سمت رویه مناسب بازگردند.
صحبت های شهید قاسم سلیمانی دراین باره را هیچگاه نباید از یاد برد که می گفت: اینها دختران من و شمایند، اینها دختران این مملکتند...
کمی به فکر ایجاد جاذبه باشید، نه افزایش دافعه.