خودرويي به نام پرايد و رتبه‌هاي خاص آن!

پديده شگفت‌انگيز قرن؛

از حق نبايد گذشت كه خودرو و خودروسازي در كشور ما، روزگاري براي خودش شأن و حشمتي داشت؛ همان پيكاني كه هم مي‌شد سي سال بي‌وقفه از آن استفاده كرد و دوستش داشت و برخي از دارندگانش، چنان به سر و وضعش مي‌رسيدند كه گويي كه يكي از دارايي‌هاي عزيز و گران‌بهاي آنان است

خودرويي به نام پرايد و رتبه‌هاي خاص آن!

 

    از حق نبايد گذشت كه خودرو و خودروسازي در كشور ما، روزگاري براي خودش شأن و حشمتي داشت؛ همان پيكاني كه هم مي‌شد سي سال بي‌وقفه از آن استفاده كرد و دوستش داشت و برخي از دارندگانش، چنان به سر و وضعش مي‌رسيدند كه گويي كه يكي از دارايي‌هاي عزيز و گران‌بهاي آنان است. اما پس از بازنشستگي پيكان كه محصول همين خودروسازي‌ها بود؛ پرايدي جايگزين شد كه خيلي زود شروع كرد به كسب رتبه و مقام در عرصه‌هاي مختلفي چون تصادفات جاده‌اي منجر به مصدوميت و تلفات، غيراستاندارد بودن در اغلب زمينه‌هاي مهم مانند موتوري كه احتراق ناقص دارد؛ درست در جايي‌كه خودروسازي‌هاي جهان درپي ارتقاي نحوه مصرف سوخت خودروهاي توليدي خود هستند، پرايد يكي از آلوده كننده‌ترين خودروهاي روزگارخودش است. توليد آن ممكن است به زودي متوقف شود، اما راهنمايي‌ورانندگي اعلام كرده توليدي‌هاي جديد دو شركت خودروسازي انحصاري كشور را به دليل غيراستاندارد بودن، پلاك نخواهد كرد. همه اين‌ها را بگذاريم كنار و برويم سراغ اين خبر كه رئيس پليس پيشگيري پايتخت اعلام كرده:«60 درصد از سرقت‌هاي خودرو مربوط به پرايد است که البته به خودروسازان تذکرات لازم در مورد افزايش امنيت اين خودرو را داده‌ايم.» خودرويي كه به آساني مي‌توان در و پنجره آن ‌را باز كرد و در نهايت تنها اسكلتي از آن برجاي گذاشت. همين مقام گفته است كه در فروردين‌ماه همين امسال هم 79 درصد از تصادفات جاده‌اي با پرايد بوده.و اين يعني با پرايد، نه جان سرنشينان در امان است و نه مال مالك خودرو!