ایجاد مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در هر استان

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در دیدار با رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، ساخت مدارس اوتیسم و تجهیز مدارس استثنایی نوساز استان‌ها به سیستم گرمایشی و تجهیزات آموزشی و توان‌بخشی تأکید کرد.



رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در دیدار با رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، ساخت مدارس اوتیسم و تجهیز مدارس استثنایی نوساز استان‌ها به سیستم گرمایشی و تجهیزات آموزشی و توان‌بخشی تأکید کرد.
به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی؛ در دیدار با مهراله رخشانی مهر؛ رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که آموزش و پرورش استثنایی ۱۴۳ پروژه در حال ساخت دارد، گفت: این پروژه‌ها شامل ۱۱۱ مدرسه، ۱۵ سالن ورزشی، ۴ مرکز جامع تشخیصی و توان‌بخشی، ۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری، یک سالن چندمنظوره، یک نمازخانه و ۷ پروژه دیگر است.
وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وجود حداقل یک مدرسه ویژه دانش‌آموزان طیف اوتیسم در هر استان است که ساخت این مدارس در استان‌های فاقد مدرسه اوتیسم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه اوتیسم، نیازمند مساعدت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.
وی با تقدیر از مشارکت خیرین در ساخت مدارس استثنایی گفت: تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تجهیز مدارس نوساز به امکانات آموزشی و توان‌بخشی موجب ارتقای کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خواهد شد.
طریفی حسینی، خواستار تجهیز مدارس فاقد سیستم گرمایشی به سیستم استاندارد گرمایشی شد و گفت: برخی از کلاس‌های ضمیمه استثنایی در مناطق محروم یا صعب‌العبور در کانکس برگزار می‌شود که ساخت این مدارس و کلاس‌های ضمیمه نیز از جمله ضروریات تحصیل باکیفیت دانش‌آموزان استثنایی است.
شایان ذکر است؛ در این نشست، مهراله رخشانی مهر؛ رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نیز قول مساعد ساخت مدارس اوتیسم در استان‌های فاقد مدرسه اتیسم، برچیده شدن کلاس‌های کانکسی و تجهیز مدارس نوساز به سیستم گرمایشی استاندارد و تجهیزات آموزشی و توان‌بخشی را داد.