آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا در ۲۱ استان همزمان با دهه فجر

با دستور رئیس جمهور انجام شد؛

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در وزارت نیرو دستور افتتاح طرح‌های آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا در ۲۱ استان را به صورت ویدئوکنفرانسی صادر کرد.

آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا در ۲۱ استان همزمان با دهه فجر

 همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در وزارت نیرو دستور افتتاح طرح‌های آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا در ۲۱ استان را به صورت ویدئوکنفرانسی صادر کرد.
به گزارش ایرنا، حجم عملیات اجرایی انجام شده در این ۴۸۰ روستا شامل اجرای ۷۴۳ کیلومتر خطوط انتقال، اصلاح و توسعه ۵۹۰ کیلومتر شبکه توزیع، تامین آب به ظرفیت
 ۷۰۵ لیتر در ثانیه و احداث ۳۶ هزار مترمکعب مخزن ذخیره است.
با افتتاح این طرح ها که با ارتباط زنده رییس‌جمهور و وزیر نیرو در چند استان از جمله خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه به نمایندگی از سایر استان‌ها انجام شد، در مجموع بیش از ۲۵۰ هزار نفر از شبکه آب بهره مند شدند.
 محرومیت‌زدایی از چهره سیستان و بلوچستان با آب‌رسانی به یک هزار و ۷۵۱ روستا
سیستان و بلوچستان از دیگر استان هایی است که امروز عملیات آب رسانی به یک‌ هزارو ۷۵۱ روستای آن با جمعیت ۵۵۴ هزار نفر و اعتبار ۴۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال با دستور رییس جمهور آغاز شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در این مراسم از پروژه محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در سطح کشور یاد کرد و اظهارداشت: توسعه خدمات آب رسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور بویژه جنوب شرق مورد توجه دولت سیزدهم است.
علیرضا قاسمی با بیان این‌که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم آب رسانی به روستاهای کشور در اولویت طرح‌های اجرایی وزارت نیرو قرار گرفت افزود: برای آبرسانی به روستاهای استان با توجه به اینکه بخش اعظمی از روستاهای استان فاقد تأسیسات آبرسانی و یا دچار تنش آبی هستند بیشترین رقم در مقابل سایر استان‌ها اختصاص یافت، در این راستا مبلغ ۵۱۸ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی در بخش آب رسانی روستایی به استان ابلاغ شده است که تاکنون ۵۰ درصد تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار روستای کشور، یک‌هزار و ۷۵۱ روستا در قالب ۱۱ طرح بزرگ آب رسانی به سیستان و بلوچستان تعلق دارد، گفت: این طرح‌ها به منظور رفع تنش آبی و تأمین آب پایدار در سطح ۱۲ شهرستان استان با جمعیتی حدود ۵۵۴ هزار نفر بر اساس سرشماری سال ۹۵، طی مدت ۳۰ ماه اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: به منظور تکمیل طرح آب رسانی به هزار و ۷۵۱ روستا، تهیه، حمل و اجرای خطوط انتقال به طول یک‌هزارو ۵۵۱ کیلومتر با انواع لوله‌ به اقطار ۹۰ تا یک‌هزارو ۴۰۰ میلی‌متر، تهیه، حمل و اجرای شبکه توزیع به طول یک‌هزارو  ۹۴۰ کیلومتر با انواع با اقطار ۷۵ تا۴۰۰ میلی‌متر، ۱۱۷ باب مخازن بتنی زمینی همراه با دیوارکشی به حجم  ۱۵۵ هزار و ۴۵۰ مترمکعب،  ساخت ۵۰ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت سه هزارو ۳۵۴ لیتر در ثانیه همراه دیوارکشی، با اعتبار ۴۸ هزار و
۲۹۰ میلیارد ریال بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.