نگاه توسعه محور به سمت آینده است

یک سال دیگر بر عمر انقلاب مردم ایران افزوده شد و در گرامی داشت آن شاهد حضور مردم به صورت های مختلف در خیابان ها بودیم.

نگاه توسعه محور به سمت آینده است


 

یک سال دیگر بر عمر انقلاب مردم ایران افزوده شد و در گرامی داشت آن شاهد حضور مردم به صورت های مختلف در خیابان ها بودیم.
به هرحال این روز بهانه ای است برای پرداختن و تاکید کردن به این موضوع که انقلاب برای مردم و رشد و آزادی و عدالت پروری در سراسر کشور بود. باید به این موضوع بدون نگرش سیاسی پرداخت و خود را به نقد بکشیم تا بتوانیم برای نسل امروز و فردای کشور پاسخی قانع کننده داشته باشیم.
برای نسل امروز نمی توان صرف اینکه بگوییم استبداد شاه چنین بود و چنان بود، دلایل قانع کننده نیست. جوان امروز وضعیت امروز خود را با هم نسلی هایش در کشورهای همسایه مقایسه می کند نه با جوانان دهه ۵۰ و ۶۰ کشورمان که هیجان انقلاب را تجربه  و درک کرده اند و همچنان در آن مقطع مانده اند و از قضا بعضا متولیان امور فرهنگی شده اند و انتظار دارند امروز همان نسخه زمان آنها جوابگوی علایق امروز جوانان باشد.
باید توجه داشت که نمی توان در گذشته ماند و افتخارات گذشته را سرمایه مدیریت امروز کرد. نگاه توسعه محور و پویا معتقد است که نگاه مدیریتی کشور باید به آینده باشد و چشم اندازی به ژرفای یک یا چند دهه بعد را در دستور کار داشته باشد و برای تحقق آن با نیروهای جدید و تعلیم دیده در عرصه های مختلف حرکت کند.
این درک برای ما ضروری است تا متوجه باشیم در مورد انقلاب با کسانی حرف میزنیم که هیچ درک و شناختی از آن ندارند و امروز به واسطه تبلیغات مخرب رسانه های خارجی و بروز مشکلات معیشتی ممکن است ذهنیت منفی در آنها اثر داشته باشد.
لذا برای این همپوشانی بین النسلی باید تکیه را به گذشته و نگاهمان رو به آینده با بهره گیری از توان نسل امروز برای ساخت ایران فردا باشد.
در غیر این صورت صرف اینکه یک دهه سرود پخش شود و از نیروهای انقلابی خاطره بشنویم راه بجایی نخواهیم برد. و برای این کار نیاز به تلاش های بیشتری است.
تحول در یک نگرش انقلابی ضرورتی است که هنوز به خوبی در کشور ما درک نشده است و این مسئله باعث عدم شناخت صحیح و فاصله میان نسل جدید و اصول انقلاب گردیده است.
اگر انتظار هواداری انقلاب از سوی نسل جدید هستیم باید
طعم شیرین مدیریت انقلابی را  ببینند و در عمل حس کنند.
وقتی جوانان ما در صفحات مجازی خود از کلام بزرگان انقلاب و وصیت نامه برخی شهدا برای بیان اعتراض خود به برخی سیاست ها و مدیریت های امروز بهره می برند این نشان از پذیرش بالای آنها و پتانسیل جذاب انقلاب برای جذب نسل های جوان را دارد.
جوان امروز از مشاهدات خود  استدلال می کند و عملکردها را مورد قضاوت قرار می دهد. آنچه انقلاب را زنده نگه می دارد مدیریت و اقدام انقلاب است.