قالیباف در مشهد: نیازمند تحول در نظام حکمرانی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای گذر از دالان کارآمدی، باید در نظام حکمرانی، اداری و اجرایی تحول ایجاد شود.



رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای گذر از دالان کارآمدی، باید در نظام حکمرانی، اداری و اجرایی تحول ایجاد شود.
به گزارش  مهر، محمدباقر قالیباف  در سخنرانی پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن مشهد مقدس و سخنان پیش از خطبه نمازجمعه مشهد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: امام در مقابل رژیم مستبد و مورد حمایت استکباری ایستاد، یک تنه قیام کرد و انقلاب به پیروزی رسید.
 نیازمند تحول در رویکردها هستیم
وی با تأکید بر این‌که نیازمند تحول در رویکردها، روش‌ها و ابزارها هستیم، خاطرنشان کرد: این‌ها رمز پیروزی ما در انقلاب و رمز تداوم انقلاب تا امروز بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی حرف از این باور است، یعنی اجازه بدهیم مثل دوران انقلاب، دفاع مقدس و بسیاری از حرکت‌های دیگر همچون عرصه‌های فناوری، علمی و به خصوص در حوزه‌های صنعت پیچیده نظامی که ابعاد مختلف علوم مهندسی را در بر دارد، مردم و جوانان حاضر شوند.
وی افزود: این اتفاقات از همین روحیه ما می‌توانیم نشأت گرفته است، به مهندسان جوان، مدیر و باسواد اجازه دادیم به میدان بیایند و مشارکت معنی‌دار در اداره کشور پیدا کردند اما آنجا که این فرصت را از عرصه اقتصادی می‌گیریم، اقتصاد را به سمت اقتصاد دولتی محض پیش می‌بریم و به مردم در عرصه اقتصاد فرصت نمی‌دهیم این مفاسد، عقب‌ماندگی و چالش‌ها ایجاد می‌شود.
 لزوم ایجاد تحول در نظام حکمرانی
قالیباف با بیان این‌که در حوزه اقتصادی مشکلات، ما مشکلات نبود امکانات و مشکلات پولی مالی نیست، گفت: نیازمند عبور از دالان کارآمدی هستیم و برای گذر از این دالان، به تحول در نظام حکمرانی، نظام اداری و نظام اجرایی کشور نیاز داریم.