وحدت حنانوف؛ همان مدافعی که گل محمدی می خواهد؟

واقعیت انکار ناپذیر این است که : پس از پایان فصل گذشته رقابت های لیگ برتر که با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و با جدایی محمدحسین کنعانی‌زادگان و احمد نورالهی همراه بود یکی از چالش‌های اصلی کادرفنی پرسپولیس پیدا کردن گزینه مناسب برای جایگزینی این ۲ بازیکن بود .گفتنی است ، کنعانی‌زادگان که در کنار سیدجلال حسینی یکی از بهترین زوج‌های دفاعی فوتبال ایران در سال‌های اخیر را تشکیل داده بود نقش پررنگی در ساخت بازی و بازی سازی پرسپولیس از عقب زمین داشت و پس از جدایی او، گل محمدی در نقل و انتقالات پیش فصل، علیرضا ابراهیمی و علی نعمتی دو مدافع میانی با تجربه را از گل گهر و پدیده خرید.

وحدت حنانوف؛ همان مدافعی که  گل محمدی می خواهد؟

 

 


واقعیت انکار ناپذیر این است که :
 پس از پایان فصل گذشته رقابت های لیگ برتر که با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و با جدایی محمدحسین کنعانی‌زادگان و احمد نورالهی همراه بود یکی از چالش‌های اصلی کادرفنی پرسپولیس پیدا کردن گزینه مناسب برای جایگزینی این 2 بازیکن بود .گفتنی است ،  کنعانی‌زادگان که در کنار سیدجلال حسینی یکی از بهترین زوج‌های دفاعی فوتبال ایران در سال‌های اخیر را تشکیل داده بود نقش پررنگی در ساخت بازی و بازی سازی پرسپولیس از عقب زمین داشت و پس از جدایی او، گل محمدی در نقل و انتقالات پیش فصل، علیرضا ابراهیمی و علی نعمتی دو مدافع میانی با تجربه را از گل گهر و پدیده خرید.
این فصل اما ترکیب خط دفاع پرسپولیس بارها تغییر کرد و حتی گل محمدی در چند بازی تیم‌اش را با آرایش سه دفاع به زمین فرستاد. حسینی با رسیدن به 40 سالگی مثل فصول گذشته گزینه ثابت خط دفاعی در بازی‌های پیاپی نیست، ابراهیمی کمتر فرصت بازی به دست آورد و نعمتی هم که به تناوب در خط دفاع پرسپولیس به میدان رفت هنوز جایگاه ثابتی در ترکیب تیم‌اش به دست نیاورده. مدافع میانی جدید پرسپولیس اما ظاهرا تبدیل به گزینه اصلی کادر فنی برای حضور در میدان به عنوان زوج دفاعی فرشاد فرجی شده است.
وحدت حنانوف که در سه بازی پیاپی در جام حذفی، لیگ برتر و سوپرجام مقابل ذوب‌آهن و فولاد به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود حالا دو بازی است که در ترکیب اصلی قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر حضور دارد.
پرسپولیس در این دو بازی با دو سیستم مختلف بازی کرده و آمار و نکات فنی منتشر شده در سایت یازده نشان می دهد او وظایفی مشابه به کنعانی زادگان در پرسپولیس دارد و گل محمدی مسئولیت‌های ویژه‌ای در زمان بازیسازی به حنانوف داده است.
 حنانوف مقابل نساجی در پست مدافع میانی سمت راست در آرایش سه دفاع پرسپولیس به میدان رفت و با حرکات طولی پا به توپ بیشتر از فرجی و نعمتی در بازیسازی و فاز هجومی تیم‌اش نقش داشت. بر اساس آمار سایت یازده هانانوف در این بازی سه دریبل موفق داشت که برای یک مدافع میانی و با توجه به استانداردهای فوتبال ایران آمار ویژه‌ای به حساب می‌آید. مثلث جناح راست پرسپولیس مقابل نساجی که شامل سه بازیکن سرعتی هانانوف، صفروف و امیری بود نقش پررنگی به خصوص در فاز انتقال از دفاع به حمله پرسپولیس در آن بازی داشت.
طبق آمار سایت یازده حنانوف در هر کدام از دو بازی مقابل نساجی و آلومینیوم 15 پاس طولی و روبه جلو داد اما تفاوتی که باعث پایین بودن دقت پاس این بازیکن مقابل نساجی شد به طول پاس و مناطق پاس این بازیکن بر می‌گردد؛ 12 پاس به یک سوم هجومی مقابل نساجی و فقط یک پاس به یک سوم هجومی در بازی با آلومینیوم.  
تفاوت آمار حنانوف در دو بازی نشان می‌دهد او هوش و پختگی بازی با دو استراتژی و سیستم مختلف مورد علاقه گل محمدی را دارد و به خوبی از پس مسئولیتش در این دو بازی بر آمده و این بازیکن
 21 ساله در اولین تجربه‌های حضور در تیم بزرگی چون پرسپولیس، این تیم را امیدوار می کند تا پس از دوران خوب بشار رسن بتوانند سالها از یک بازیکن خارجی باکیفیت و جوان دیگر در ترکیب خود استفاده کنند.