دوئل دیدنی گل محمدی با قلعه نویی

هفته نوزدهم لیگ برتر؛

دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر امروز چهارشنبه برگزار می شود که در دو مسابقه حساس استقلال صدرنشین میزبان فجر شهید سپاسی است و پرسپولیس در سیرجان به مصاف گل‌گهر می‌رود.

دوئل دیدنی گل محمدی با قلعه نویی

 


دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر امروز چهارشنبه برگزار می شود که در دو مسابقه حساس استقلال صدرنشین میزبان فجر شهید سپاسی است و پرسپولیس در سیرجان به مصاف گل‌گهر می‌رود.
 گل گهر – پرسپولیس
آخرین باخت داخل میدان گل گهر  در هفته دهم لیگ مقابل فولاد خوزستان رقم خورد و بعد از آنها شاگردان قلعه نویی یا برده اند یا مساوی کرده اند ولی پرسپولیس فقط یک شکست دارد و 4 برد متوالی داشته تا بتواند سایه به سایه استقلال صدرنشین حرکت کند. امیر قلعه نویی اگر بتواند پرسپولیس را متوقف کند یا آن را شکست بدهد ضمن اینکه به تیم خود کمک کرده تا شانس رسیدن به رتبه چهارم را داشته باشد کمک بزرگی به استقلال کرده تا فاصله بیشتری با پرسپولیس جدی ترین تعقیب کننده پیدا کند.در حال حاضر گل گهر 28 امتیازی ششم جدول است. گل گهر مهدی تیکدری را در این بازی ندارد و پرسپولیس هم امید عالیشاه و سیامک نعمتی را نخواهد داشت. پرسپولیس هم با 41 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.
 استقلال – فجر شهید سپاسی
استقلال تنها تیم بدون شکست لیگ برتر و صدرنشین مسابقات که با 28 گل زده زهردارترین خط حمله را دارد و فقط 6 گل خورده و خط دفاعی مستحکمی دارد نباید مقابل تیم فجر شهید سپاسی که در رده چهاردهم جدول ایستاده و فقط 7 گل زده نگرانی داشته باشد. فجری‌ها ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. از سویی دیگر وریا غفوری به دلیل انضباطی از سوی فرهاد مجیدی در اختیار باشگاه قرار گرفته و آبی پوشان کاپیتان خود را هم نخواهند داشت. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید آن هم در حالی که تا لحظه‌های آخر استقلال برنده بازی بود و در پایان مسابقه فرهاد مجیدی گفت زشت ترین گل لیگ را خوردیم.
 سپاهان – ذوب آهن؛ دربی اصفهان
دربی اصفهان می تواند تبدیل به یکی  از جذاب ترین مسابقات هفته شود. سپاهان که خیلی ها تصور می کردند از شانسهای اول قهرمانی لیگ برتر این فصل باشد در حال حاضر با یازده امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدرنشین در رده سوم جدول ایستاده است. زردپوشان اصفهانی  8 امتیاز هم از پرسپولیس کمتر دارند و همین مساله آنها را از کورس قهرمانی تا حد زیادی دور کرده است. سپاهان روند سینوسی در این فصل داشته و بعد از هر بردی دچار توقف ناگهانی و دور از انتظار شده است. شاگردان محرم نویدکیا هفته گذشته نیز در تهران مقابل هوادار تهران بدون گل متوقف شدند. مسابقه ای که حواشی هم برای این تیم ایجاد کرد و بعد از تعویض شهریار مغانلو ظاهرا مهاجم این تیم در گلایه ای دوستانه از نویدکیا بابت تعویضش انتقاد کرده است!
ذوب آهن هم در 5 هفته اخیر خود یک مساوی و 4 باخت داشته تا شایعه اولتیماتوم به مهدی تارتار منتشر شود البته مدیران باشگاه ذوب آهن بعد از جلسه ای که داشتند از سرمربی خود اعلام حمایت کردند.ذوب آهن 18 امتیازی در رده دوازدهم جدول لیگ ایستاده و با 8 گل زده یکی از ضعیف ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارد.
 پیکان – تراکتور
پیکان هفته گذشته بازهم بیرون از خانه پیروز شد و توانست تیم ذوب آهن را در اصفهان شکست بدهد تا اکنون با 28 امتیاز در رده پنجم جدول لیگ بایستد. رتبه ای که برای این تیم صنعتی بسیار مطلوب به نظر می رسد. از سوی دیگر تراکتور تبریز هفته گذشته در خانه اش به استقلال بازی را واگذار کرد تا 8 هفته بدون برد را پشت سر بگذارد. قرمزپوشان تبریزی اکنون با
14 امتیاز در رده سیزدهم جدول ایستاده اند اما اگر روند نتیجه گیری شان تغییر نکند ممکن است در جدول لیگ بازهم سقوط کنند.
 صنعت نفت – نساجی
صنعت نفت آبادان بعد از 4 برد متوالی هفته گذشته مقابل فجر شهید سپاسی متوقف شدند. نساجی هم دو باخت متوالی مقابل پرسپولیس و گل گهر را متحمل شده است. تیم منصوریان با 28 امتیاز در رده هفتم جدول لیگ ایستاده که رتبه ای راضی کننده برای هواداران آبادانی است. نساجی 21 امتیازی هم در رده دهم جدول است که در صورت برد هم در این رده باقی می ماند اما نفتی ها شانس دارند که دو پله در جدول لیگ بالا بروند .
 آلومینیوم – مس
آلومینیوم اراک بعد از هفته نهم که تیم فجرسپاسی را با یک گل شکست داد دیگر رنگ برد را ندیده و دو باخت متوالی مقابل فولاد و پرسپولیس هم باعث شدکه شاگردان رسول خطیبی با 25 امتیاز به رده هشتم جدول لیگ سقوط کنند. از سوی دیگر مس رفسنجان 30 امتیازی پشت سر سپاهان 33 امتیازی در رده چهارم جدول لیگ ایستاده ومترصد سبقت گرفتن از تیم پرمهره سپاهان در جدول است. مس رفسنجان 4 هفته است که در لیگ برتر شکست نخورده و با
28 گل زده به همراه استقلال زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.
 پدیده مشهد – هوادار
پدیده هفته گذشته توانست اولین برد فصل خود را مقابل نفت مسجدسلیمان به دست بیاورد و به مسابقات آینده برای بقا امیدوارتر نگاه کند.  تیم قعرنشین مشهدی که روزهای سختی را در لیگ برتر تجربه کرده برای ماندن تلاش می کند بازی های بعدی خود را ببرد. هوادار تهران هم که اولین فصل حضورش را در جدول لیگ تجربه می کند هفته گذشته توانست یک امتیاز ارزشمند از سپاهان بگیرد. رضا عنایتی سرمربی مشهدی هوادار این هفته مقابل همشهری هایش قرار می گیرد و هر دو تیم انگیزه های زیادی برای بردن دارند.هوادار در صورت برد شانس صعود یک پله ای در جدول لیگ را دارد تا به رده دهم برسد اما پدیده اگر برنده شود هم از رده شانزدهم جدول لیگ تکان
نمی خورد.  بازی رفت دو تیم با نتیجه 2 بر صفر به سود هوادار تمام شد.
 فولاد – نفت مسجدسلیمان
دربی خوزستان با شرایط متفاوتی برگزار می شود در حالیکه نفت مسجدسلیمان با 6 باخت متوالی در رده پانزدهم جدول لیگ جا خوش کرده و شاید می خواهد با گرفتن یک امتیاز و قطع نوار باخت های سریالی خود به فکر بقا باشد فولاد یکی از  دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به فکر رسیدن به رتبه های چهارم و پنجم جدول لیگ است. شاگردان نکونام با 25 امتیاز در حال حاضر روی پله نهم ایستاده اند.