پرسپولیس در آسیا و اروپا ، تیمی شناخته شده است

منوچهر صفروف بازیکن تاجیکستانی تیم پرسپولیس :

منوچهر صفروف بازیکن تاجیکستانی تیم پرسپولیس در اولین گفت و گوی خود از زمان حضورش در تیم پرسپولیس با سایت باشگاه پرسپولیس گفت و گویی را انجام داده است که می خوانید :

 



منوچهر صفروف بازیکن تاجیکستانی تیم پرسپولیس در اولین گفت و گوی خود از زمان حضورش در تیم پرسپولیس با سایت باشگاه پرسپولیس گفت و گویی را انجام داده است که می خوانید :
 ابتدا از حضورتان در تیم پرسپولیس صحبت کنید.
منوچهر صفروف: ۵-۴ ماه است که در ایران هستیم. اوایل، کار مقداری سخت بود زیرا به دلیل بسته بودن پنجره بازی نکردیم اما از وقتی پنجره باز شد توانستیم بازی کنیم. از هواداران و مربیان پرسپولیس تشکر می‌کنم که از ما خیلی خوب حمایت کردند.
 قبل از آمدن به ایران چه تصوری از زندگی در کشورمان داشتید؟
صفروف: من تاریخ را می‌گویم. خیلی وقت پیش همه ما در یک جا و یک کشور بودیم. الان هم مقداری فرق وجود دارد. من و وحدت هنانوف در ایران غریبی نمی‌کنیم. بچه‌های تیم  خیلی خوب ما را حمایت می‌کنند و مانند یک فامیل شده‌ایم.
 با این تفاسیر به دلیل نزدیکی زبان و فرهنگ تاجیکستان با ایران در کشورمان با مشکل مواجه نشدید.
صفروف: هرچه ایرانی‌ها می‌گویند متوجه می‌شویم و می‌فهمیم چه می‌گویند.
 چرا اوایل حضورتان در ایران مقداری خجالتی بودید و کمتر صحبت می‌کردید؟ البته هر دو خیلی با ادب هستید و این خیلی ارزشمند است.
صفروف: بستگی دارد در خانواده چگونه تربیت شده اید. ادب ما از خانواده مان است‌.
 بازیکن جوان و آینده داری هستی. وقتی از پرسپولیس پیشنهاد دریافت کردید با توجه به شناخت قبلی‌تان از این تیم، حس می‌کردید بازی در پرسپولیس چه حسی دارد؟
صفروف: وقتی از پرسپولیس به ما پیشنهاد شد، می‌دانستیم این تیم در آسیا معروف ترین است اما در اروپا هم خیلی ها پرسپولیس را می‌شناسند و خیلی هم معروف است. حمایت هواداران از تیم پرقدرت است‌.  خوشحالیم که ما را به پرسپولیس دعوت کردند و به عنوان بازیکن جوان نتوانستیم این پیشنهاد را رد کنیم زیرا پرسپولیس تیمی بزرگ و در آسیا معروف است‌. واقعا به بزرگ ترین تیم ایران آمدیم.
 درباره برخورد هواداران هم صحبت کنید. در روزهایی که به دلیل پنجره بسته بازی نمی‌کردید حمایت طرفداران پرسپولیس از شما بیشتر هم شد‌. آنها چه برخورد و استقبالی از شما داشتند؟
صفروف: در فوتبال اشتباه وجود دارد. از روزی که در تاجیکستان بودیم و خبرهای حضورمان در پرسپولیس بود، هواداران حمایت‌شان را آغاز کردند‌. از آنها به دلیل حمایت زیادشان تشکر زیاد می‌کنم. اکنون هم این حمایت بیشتر شده است و ان‌شاءالله بیشتر هم می‌شود.
 پرسپولیس در سال‌های اخیر قهرمان ایران بوده است. امسال تا چه اندازه شانس قهرمانی دارد؟
صفروف: پرسپولیس قهرمان است ، همه تیم‌ها خیلی خوب خودشان را مقابل تیم ما آماده می‌کنند و بازیکنان آنها انگیزه بیشتری برابر پرسپولیس دارند. اگر اشتباه نکنم همه بازیکنان تیم‌های دیگر می‌خواهند در تیم بزرگ پرسپولیس بازی کنند و از نظر آنها رفتن از این تیم به اروپا یا کشورهای دیگر آسان‌تر است‌. به همین دلیل بازی کردن مقابل آنها سخت است‌. بچه‌های ما هم خودشان را برای هر بازی سخت آماده می‌کنند و می‌بینید بازی‌ها خیلی سخت می‌گذرد. در کل بازی‌ها برای پرسپولیس سخت‌تر است زیرا این تیم قهرمان است و قهرمان ماندن خیلی سخت است.
 می‌دانید در فوتبال ایران تیمی به نام استقلال است که رقابت خیلی زیادی با پرسپولیس دارد. مدتی دیگر هم دیدار دربی برگزار می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های آسیا است.
صفروف: بازی با استقلال خیلی حساس است و هواداران به آن توجه خیلی بیشتری دارند. می‌خواهیم خودمان را در آن مسابقه نشان بدهیم.