سامانه نظام ایده‌ها و نیازها اردیبهشت ۱۴۰۱ رونمایی می‏شود

در شورای نظام ایده‌ها مطرح شد؛

جلسه شورای نظام ایده‌ها و نیازها، در راستای بررسی پیشرفت روند اجرایی شدن این سامانه و همچنین بازنگری اساسنامه موسسه استنادی علوم با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.



جلسه شورای نظام ایده‌ها و نیازها، در راستای بررسی پیشرفت روند اجرایی شدن این سامانه و همچنین بازنگری اساسنامه موسسه استنادی علوم با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
به گزارش وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در آغاز نشست جلسه شورای نظام ایده‌ها و نیازها از طراحی لوگوی اختصاصی سامانه نان تقدیر و تشکر کرد و در خصوص شیوه‌نامه ارائه ایده‌ها و طرح ها، داوری و تایید ایده‌ها از طریق سامانه نکاتی را اعلام کرد.
در این جلسه مقرر شد در خصوص نحوه سرمایه گذاری و حمایت های مالی توسط بخش خصوصی و دولتی از پژوهش‌های ثبت شده در سامانه رویه روشنی در نظر گرفته شود.
وزیر علوم تأکید کرد: مراحل تأیید ایده‌ها و راهکارهایی که در سامانه توسط محققان و نخبگان ارائه می‌شود به گروه‌های علمی دانشگاه‌ها واگذار شود و تایید مراکز دانشگاهی به منزله تایید وزارت علوم در نظر گرفته شود.زلفی‌گل با تأکید بر تسریع در آماده‌سازی شیوه‌نامه بررسی نظام نیازها و ایده‌ها در سامانه نان، گفت: از ظرفیت اساتید دانشگاه برای نوشتن شیوه‌نامه استفاده شود.وزیر علوم در این نشست در خصوص نحوه داوری راهکارهای ارائه شده بحث مالکیت معنوی صاحبان فکر و ایده و انتشار عمومی ایده ها نظراتی را مطرح کرد.
زلفی‌گل تأکید کرد: اولویت اصلی سامانه نان، حل مشکلات کشور است و طرح‌ها و ایده‌هایی که مرتبط با حل نیازهای اساسی کشور باشد، در اولویت بررسی قرار می‌گیرند.در ادامه این نشست، بخش‌های مختلف وب سایت سامانه نان تشریح شد و حاضران در نشست نظرات خود را در خصوص بخش‌های مختلف آن ارائه کردند.محمد جواد دهقانی رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، نیز در این نشست گزارشی را از روند پیشرفت طراحی سامانه نان ارائه داد.
در ادامه دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با قدردانی از اقدامات انجام شده خواهان تسریع در انجام روند طراحی سامانه و
اعلام رسمی رونمایی از سامانه شد و مقرر شد این سامانه در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به صورت رسمی رونمایی می‌شود.