شهرداری ملارد میزبان دانش آموزان یاری‏گر طبیعت بود

به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی؛

به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی؛ شهرداری ملارد میزبان دانش آموزان یاری‏گر طبیعت بود

شهرداری ملارد میزبان دانش آموزان یاری‏گر طبیعت بود

 


ملارد -برزگر
در مراسمی که با حضور مهندس بهمنی شهردار ملارد،جباری مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری،مدیران و دانش آموزان مدارس شهر ملارد برگزار شد مسائلی پیرامون طبیعت و نگهداری فضای سبز شهری مطرح شد.
مهندس بهمنی شهردار ملارد در این خصوص گفت:همه ساله ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه به عنوان هفته درختکاری و منابع طبیعی نام گذاری شده که یکی از دستگاه‎های اجرایی و متولی احیا و توسعه و نگهداری فضای سبز شهرداری‏ها محسوب می‏شوند و در واقع فضای سبز داخل محدوده قانونی شهرها توسط شهرداری‏ها ایجاد و محافظت می‏شود.
وی افزود:همانطور که می‏دانید با گسترس شهرها و صنعتی شدن آنها ،انسان‏ها شروع به تخریب منابع طبیعی و فضای سبز نمودند منابع طبیعی که قسمتی تجدیدپذیر و قسمتی تجدید ناپذیر هستند و در این میان درختان تجدیدپذیر بوده ولی سالیان سال طول می‎کشد تا جنگلی بوجود آید.
مهندس بهمنی افزود:فضای سبز و منابع طبیعی با توجه به وضعیت شهرها و آلودگی‏های زیست محیطی به عنوان ریه شهرها محسوب می‏شوند که این مورد اهمیت نگهداری از فضای سبز را دوچندان می‏کند.
شهردار ملارد در ادامه به سرانه سبز شهر ملارد اشاره نمود و گفت:شهر ملارد حدود ۱۶۰ هکتار فضای سبز دارد که سرانه فضای سبز برای هر نفر ۵/۷ متر مربع بوده که از این نظر جزو شهرها خوب استان تهران محسوب می‏شویم.
مهندس بهمنی در ادامه اذعان داشت:سرانه فضای سبز شهر ملارد به همت سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ملارد  با احداث بوستان‏ها رو به توسعه می‏باشد که در بودجه سال آینده برای توسعه و نگهداری فضای سبز شهری اعتبارات خوبی دیده شده است.
وی  گفت:با توجه به هزینه های بالای حفظ و نگهداری فضای سبز می‏طلبد که مردم و شما همیاران طبیعت برای فرهنگسازی این مهم به شهرداری کمک کنید.وی در پایان به تشکیل کارگروه‏هایی توسط همیاران طبیعت و سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری در جهت فرهنگسازی اشاره نمود و گفت:در هفته درختکاری برنامه‏های متنوعی در نظر گرفته‎ایم که درختکاری مادران و کودکان  یکی از آن‏هاست.