بولینگ دوباره جان می گیرد

برگزاری مسابقات بولینگ سوپر جام ایران در باشگاه انقلاب؛

بولینگ از جمله فعالیت‌‌های ورزشی است که به عنوان یک ورزش سالم و رقابت طلب بین اکثریت ورزش دوستان و به ویژه جوانان محبوبیت خاصی دارد.

بولینگ دوباره جان می گیرد



 


بولینگ از جمله فعالیت‌‌های ورزشی است که به عنوان یک ورزش سالم و رقابت طلب بین اکثریت ورزش دوستان و به ویژه جوانان محبوبیت خاصی دارد.
شایان ذکر است که  این ورزش در کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیاری آن را به‌ صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. بولینگ از جنبه تفریحی بسیار مناسب است، چرا که هزینه‌های آن ارزش لذت بردن از این ورزش را دارد. از طرفی، انجام آن به صورت گروهی و به همراه خانواده نیز امکان پذیر است.
برخلاف باور عموم مردم که بولینگ را یک ورزش تازه و نو ظهور تصور می‌کنند، این ورزش قدمتی تاریخی دارد. با مرور تاریخچه بولینگ متوجه می‌شویم که در عصر باستان این ورزش به شیوه‌های مختلف و با قوانین متفاوت انجام می‌شده است.
بولینگ از معدود رشته های ورزشی است که ایران میزبانی  جام جهانی آن را بر عهده داشته است .
گفتنی است که دوازدهمین دوره جام جهانی بولینگ با عنوان
 "AMF bowling 1976 world cup" به میزبانی باشگاه عبده در ایران برگزار شد تا کشورمان یک تورنمنت مهم ورزشی یعنی جام جهانی بولینگ ۱۹۷۶ را میزبانی کند.
این مسابقات با حضور ۳۴ کشور در بخش مردان و همچنین ۳۴ کشور در بخش زنان از سراسر جهان، برگزار شد.
برهمین اساس اهالی بولینگ که به دلیل شیوع بیماری کرونا مدتی برگزاری مسابقات را متوقف کرده بودند ، با آغاز دوباره فعالیت های ورزشی در سراسر کشور ، مسابقاتی را با عنوان مسابقات بولینگ  سوپرجام ایران از ساعت 19 روز یکشنبه 15 اسفند در تهران به میزبانی باشگاه انقلاب  برگزار می‌ کنند.
گفتنی است ، بهترین های بولینگ ایران به مناسبت پاسداشت و گرامیداشت دو یار سفر کرده این ورزش در سال جاری گرد هم می آیند تا به یاد این دو عزیز از دست رفته حماسه ای بزرگ را رقم بزنند.
بیش از 50 نفر بولر استان تهران در مسابقه ای بی نظیر و به یاد شادروان شهرام لاله از مربیان سرشناس رشته بولینگ و همچنین شادروان
 سام سلیمی که از بازیکنان بنام این رشته ورزشی بودند، در طی مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.
این مراسم از ساعت 19  روز  یکشنبه 15  اسفند ماه و به همت باشگاه بولینگ انقلاب برگزار می شود تا یاد این دو عزیز از دست رفته را گرامی بدارند.در پایان مراسم، مسابقه بهترین بازیکنان بولینگ ایران برگزار خواهد شد .این مسابقه ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد گرفت.
بازیکنان همراه با کارت واکسیناسیون و تست سلامت، امکان حضور خواهند داشت و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این مسابقه الزامی است.خاطرنشان می سازد که باشگاه بولینگ انقلاب بزرگترین باشگاه بولینگ حرفه ای در ایران است که از سال 1385 فعالیت خود را آغاز نمود و در سالهای اخیر میزبان برگزاری مهمترین مسابقات بولینگ کشوری و استان تهران بوده است.