نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی و سرپرست شهرداری قدس برگزار شد

نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی و سرپرست شهرداری قدس برگزار شد


شهرستان قدس- مژگان علیقارداشی
نشست خبری دکتر سعید ششگل‌نژاد سخنگوی شورای اسلامی و مهندس سعید شهلی سرپرست شهرداری قدس با حضور خبرنگاران ، اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری قدس برگزار شد.
دکتر سعید ششگل‌نژاد سخنگوی شورای اسلامی شهر در اين نشست در خصوص ایجاد درآمدهای پایدار شهر توضیح داد:ما شهرداری را مکلف به درآمد پایدار کردیم و اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.یکی از این اقدامات ، ایجاد کارخانه آسفالت است.ما سالیانه هزینه های هنگفتی را صرف خرید آسفالت می‏کردیم و این بار مالی بالایی برای شهر داشت اما با توجه به معدن شن و ماسه ای که در اختیار شهرداری است ما میتوانیم خودمان کارخانه تولید آسفالت داشته باشیم و در کنار آن تمام معابر سطح شهر را آسفالت کنیم و هم با فروش آسفالت برای شهرستان درآمد زایی داشته باشیم. دومین اقدام اصلاح ضریب اخذ عوارض را تغییر دادیم به صورتی که مناطق محروم  و کم درآمد ما عوارض کمتری می‎دهند و مناطق مرفه ما عوارض بیشتری پرداخت می‏کنند.سومین اقدام ایجاد کارخانه بازیافت زباله می‏باشد. ما سالانه میلیاردها تومان صرف برداشت و انتقال زباله را می‎دادیم که با راه اندازی این کارخانه نه تنها پولی پرداخت نخواهیم کرد بلکه درآمد زایی هم خواهیم داشت و یک نظام بسیار خوب فرهنگی در شهر اتفاق خواهد افتاد.
دکتر ششگل نژاد ادامه داد:یکی دیگر از اقداماتی که جهت خودکفایی شهر انجام داده ایم ایجاد گلخانه است که خود منشا درآمد زایی برای شهرستان می‎باشد.
در ادامه این نشست مهندس سعید شهلی سرپرست شهرداری قدس گفت: ما دو برنامه بلند مدت و کوتاه مدت برای شهرستان داریم.
1 - با پیگیری‏های انجام شده کارخانه آسفالت را در شهرستان راه اندازی می‏کنیم که روزانه 160 تن آسفالت تولید می‎کند.2-هدایت آب‎های سطحی و فاضلاب 3- در بحث گلخانه به جایی خواهیم رسید که از خرید گل بی‏نیاز خواهیم شد البته ما تعداد زیادی قلمه انجام دادیم  که احتمالا برای عید امسال آماده نشود، اما ان‏شاءالله برای سال بعد به بازار می‏آید.4-بحث نوسازی بافت‎های فرسوده را در دستو کار داریم و همچنین ایجاد پارکینگ طبقاتی که امیدوارم با کمک خداوند بزرگ و مدد همکاران در پارلمان شهری و تعامل خوب شما خبرنگاران پرتلاش بتوانیم شهري آباد و در خورشان مردم انقلابی شهرستان قدس داشته باشیم.