مسدودکردن تمامی بسترها وگلوگاه‌های فساد

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد؛

رئیس دستگاه قضا بر مسدود کردن تمامی بسترها و گلوگاه‌های فساد به‌ ویژه در حوزه اراضی و همگرایی و هماهنگی هر سه قوه در تحقق این مهم تاکید کرد.

مسدودکردن تمامی بسترها وگلوگاه‌های فساد

رئیس دستگاه قضا بر مسدود کردن تمامی بسترها و گلوگاه‌های فساد به‌ ویژه در حوزه اراضی و همگرایی و هماهنگی هر سه قوه در تحقق این مهم تاکید کرد.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای،  در جریان جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تبریک اعیاد شعبانیه و موالید مسعود این ماه پر خیر و برکت، اظهار داشت:بار دیگر به موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده‌های ممنوع نظیر بستر و حریم رودخانه‌ها و معضلات و مشکلاتی که از این ناحیه ایجاد می‌شود، اشاره کرد و از دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور و وزرای کابینه که با روحیه انقلابی و مسئولیت پذیری برای رفع این مشکل و معضل ورود کرده‌اند، تقدیر به عمل آورد و تاکید کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که دیگر ساخت‌وساز غیرمجازی صورت نگیرد که ما به حکم قانون مجبور به تخریب و قلع و قمع آن با صرف هزینه نباشیم و هم اکنون در این راه قدم بر می‌دارد.
رئیس عدلیه در ادامه بر مسدود کردن تمامی بسترها و گلوگاه‌های فساد بویژه در حوزه اراضی تاکید کرد و بر همگرایی و هماهنگی هر سه قوه در تحقق این مهم تصریح داشت و گفت: طی مدت اخیر قوه قضائیه و دولت با هماهنگی و هم‌افزایی در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت‌المال در حوزه اراضی اقدامات ارزنده‌ای را صورت داده‌اند و بدون تردید چنانچه در پیشبرد این امر نیاز به اصلاح قانون و رفع خلاء‌های قانونی باشد، مجلس نیز پای کار خواهد بود.
رئیس عدلیه در همینه زمینه افزود: قوه قضائیه نیز به دستگاه‌ها و افرادی که خود برای تخریب یا اصلاح بناهای غیرمجازشان پیشقدم شوند کمک و مساعدت خواهد داشت و در صورت نیاز به آنها فرجه و مهلت خواهد داد.
رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره ورود مجدانه دولت و شخص رئیس‌جمهور به موضوع جلوگیری از تحمیل خسارت به بیت‌المال بواسطه معیوب بودن فرآیندهای وارداتی و صادراتی، اظهار کرد: بدون تردید قوه قضائیه، هم از حیث مسئولیت ذاتی خود و هم از باب کمک و مساعدت به دولت، مجدانه امر جلوگیری از تضییع بیت‌المال بواسطه معیوب بودن فرآیندهای وارداتی و صادراتی را پیگیری خواهد کرد و در این زمینه چنانچه نیاز به اصلاح قانون باشد نیز قوای سه‌گانه همکاری و هم‌افزایی لازم را خواهند داشت.
رئیس عدلیه همچنین از ضرورت تدوین برنامه زمانبندی شده با دولت برای اصلاح فرآیندهای وارداتی و صادراتی در کشور به منظور پیشگیری از تحمیل خسارت به بیت‌المال تاکید کرد.