لزوم تشکیل کمیته تطبیق قوانین و‌ مقررات به منظور تسهیل در امور صدور مجوز

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل: لزوم تشکیل کمیته تطبیق قوانین و‌ مقررات به منظور تسهیل در امور صدور مجوز


اردبيل-خبرنگار آفرينش
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اردبیل، حسین پیرموذن در نود و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گفت: کمیته تطبیق قوانین و مقررات در استان وجود ندارد، اگر این کمیته ایجاد شود استعلامات مازاد برای صدور مجوز توسط این کمیته کنار گذاشته می‌شود تا تسهیل‌گری در این امور اتفاق بیفتد.
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل افزود: ادارات و دستگاه‌های دولتی به دلایل مختلف مواردی را هم به قوانین موجود اضافه کرده‌اند و این مورد پروسه صدور مجوزات را در استان طولانی می‌کند.
وی تاکید کرد: دستور جلسه امروز شورای گفتگو درمورد بررسی و نظارت بر فضای کسب و کار بود که چند جلسه به صورت کلی به این موضوع پرداختیم.
پیرموذن خاطرنشان کرد: نیاز به دریافت چندین باره استعلام سیزده‌گانه یکی دیگر از مسائل طولانی شدن پروسه صدور مجوز است که با دستور استاندار محترم و تهیه یک چک لیست این استعلامات در پروسه صدور مجوز فقط یک بار انجام خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل درمورد عدم اجرای صحیح قانون در برخی موارد، گفت: طبق قانون هر استعلامی که انجام می‌شود سازمان مربوطه پانزده روز فرصت دارد تا به آن جواب بدهد و عدم ارسال جواب در مدت پانزده روز به معنای موافقت است، این در حالی است که پیش از این پاسخ به هر استعلام ماه‌ها طول می‌کشید.