۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری شده است

وزیر نیرو از سر‌مایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در کشور خبر داد.


وزیر نیرو از سر‌مایه‌گذاری 14 هزار و 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در کشور خبر داد.
به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، «رضا اردکانیان»  در آیین بهره‌برداری همزمان از 10 پروژه صنعت آب و برق استان‌های فارس و کرمانشاه که در نهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: نتیجه این سرمایه‌گذاری،
834 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مدار است و 95 درصد اقدام‌های دولت در این بخش تاکنون محقق شده است.
وی با اشاره به بهره‌برداری از 6 پروژه نیروگاه خورشیدی با
سرمایه گذاری بخش خصوصی در روز جاری در استان فارس گفت: تاکنون در چارچوب پویش سه نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری رسیده که با طرح‌های امروز به 9 نیروگاه می‌رسد.
اردکانیان گفت: در زمان حاضر 160 شرکت خصوصی برای ساخت تجهیزات و بهره‌برداری نیروگاه‌های خورشیدی در کشور فعالیت دارند.
اردکانیان گفت: وعده کردیم امسال 250 طرح را با سرمایه گذاری بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان افتتاح کنیم که تاکنون 25 پروژه با سرمایه‌گذاری 9 هزار و 100 میلیارد تومان به ثمر رسیده است.
وی از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در چارچوب پویش از ابتدای امسال تاکنون به سه سد در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی و آذربایجان غربیز، 22 هزار هکتار شبکه در استان ایلام، آبرسانی به یک شهر جدید در استان مرکزی، آبرسانی به 15 روستا در استان خراسان جنوبی، 4 تصفیه‌خانه فاصلاب در استان‌های قم و تهران، سه نیروگاه حرارتی در استان‌های تهران، بوشهر و لرستان، سه نیروگاه تجدیدپذیر و تعداد قابل توجهی پست‌های برق و خطوط انتقال اشاره کرد.
وی از مهم‌ترین پروژه‌های امروز به آبرسانی به کلانشهر شیراز اشاره کرد و افزود:  تابستان سال گذشته حتی تا آستانه جیره‌بندی آب در شهر شیراز رفته بودیم که شرایط با همراهی مردم در مصرف، مدیریت شد؛ اما این دغدغه از امسال تا سال‌های بعد مرتفع است.
اردکانیان افزود: این طرح بزرگ شامل خطوط لوله، تصفیه‌‌خانه آب، ایستگاه‌های پمپاژ و تونل است که مشکل آب شرب و بهداشت جمعیت قابل توجهی را برطرف می‌کند.وی گفت: در عرصه‌های مختلف از جمله آب شرایط کشور ما نسبت به متوسط جهانی و منطقه شرایط بسیار خوبی است.