به ژستد زیاد فرصت داده شد؛ فوتبالِ بیزینسی برازنده استقلال نیست

امیر هاشمی مقدم پیشکسوت باشگاه استقلال:

امیر هاشمی مقدم پیشکسوت باشگاه استقلال: به ژستد زیاد فرصت داده شد؛ فوتبالِ بیزینسی برازنده استقلال نیست



امیر هاشمی مقدم پیشکسوت باشگاه استقلال در درباره نحوه بازی استقلال که سوژه رسانه‌ها، کارشناسان و اهالی فوتبال شده است ، گفت : از آخرین بازی‌ای که استقلال با بیش از یک اختلاف گل برده است حدود ۲ ماه می‌گذرد. در این میان چند بازی خوب انجام داده و در چند مسابقه هم متقاعد کننده نبوده اما به برتری رسیده است. ما به این فوتبال، فوتبالِ بیزینسی می‌گوییم. ارنی براندز، زمانی با تیم رودا به رتبه دوم یا سوم رسید اما سال بعد اخراج شد. آن نتیجه‌ی فوق‌العاده برای آن تیم، اتفاق کم‌سابقه‌ای بود اما او اخراج شد چون ۸۵ درصد بازی‌ها را با یک گل اختلاف برده بود. باشگاه سبک فوتبال او را دوست نداشت و اعتقاد داشتند نمی‌توان همیشه با این شیوه برنده شد. به نظر من در هر صورت برازنده استقلال این نیست که بیزینسی فوتبال بازی کند.
وی افزود : استقلال، هوادار پسند و کارشناس‌پسند بازی نمی‌کند اما این تصمیم سرمربی و کادرفنی است. باید دید احساس بازیکنان از این نوع بازی چیست. فوتبالِ زیبا برای تماشاچی است و فوتبالِ خوب برای سرمربی. اما فوتبال خوب هم باید جلوه‌های زیبایی داشته باشد. استقلال فقط در این روزها نتیجه می‌گیرد. امیدوارم بیشتر در این‌باره کار شود.
وی در خصوص بازیکنان خارجی استقلال و عملکرد ژستد گفت : رودی ژستد ۱۷ بازی برای استقلال به عنوان مهاجم نوک بازی کرده است. یک پنالتی به هوادار و یک گل به پدیده ماحصل کار او بوده است. شاید یک پاس گل هم داشته است. این برای مهاجم نوکِ یک تیم صدرنشین، ناامید کننده است. فکر می‌کنم به ژستد زیاد فرصت داده شد. در همان ۶ یا هفت بازی اول درباره او می‌شد تصمیم‌گیری شود. یامگا هم ۶ یا هفت پنالتی زده اما پنالتی زدن هم هنر می‌خواهد. با این حال یامگا از نظر من معمولی بوده است. او فیزیک خوبی دارد و از سرعت بالایی برخوردار است اما از نهایت کیفیتش استفاده نمی‌کند.