افزایش ۸۲ درصدی شناسایی سایت‌های مجرمانه در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان:

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در استان ۹ هزار و ۲۸۵ سایت مجرمانه توسط عوامل پلیس فتا شناسایی شده که ۸۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.


همدان- مجید ملکیان
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در استان ۹ هزار و ۲۸۵ سایت مجرمانه توسط عوامل پلیس فتا شناسایی شده که ۸۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال‎جاری یک میلیون و ۲۴۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  برقرار شده است، افزود: ۴۸ درصد از تماس‌ها منجر به انجام عملیات و ۵۲ درصد نیز برای دریافت مشاوره و راهنمایی بوده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۲۹۲ طرح عملیاتی در سال ۱۴۰۰ در استان اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین پلیس پیشگیری اقدام به آموزش، ساماندهی و به کارگیری هزار و ۵۲ سرایدار، هزار و
 ۶ نگهبان محله، ۳۰۱ پلیس افتخاری و ۱۳۰ پارکبان کرده است.
به گفته امیری، پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در سال‏جاری در راستای برخورد با فرار مالیاتی و زمین خواری و‌ موارد دیگر ۱۲۵ میلیارد تومان پرونده تشکیل داده و در حوزه برخورد با کالای قاچاق نیز یک هزار و ۲۲۰ عملیات اجرایی کرده است.
وی نتیجه این عملیات‌ها را دستگیری یک هزار و ۵۲۰ قاچاقچی کالا و ارز، کشف ۳۱۰ میلیارد تومان کالای قاچاق دانست و افزود: همچنین تشکیل یک هزار و ۴۸۷ پرونده برای قاچاقچیان به ارزش ۶۷۰ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.
فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: پلیس آگاهی استان امسال ۵۲ باند سرقت را منهدم و یک هزار و ۱۹۰ سارق را دستگیر کرده که دستگیری سارقان ۲۶ درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه به اقدامات پلیس فتا اشاره کرد و افزود: در استان
 ۹ هزار و ۲۸۵ سایت مجرمانه توسط عوامل پلیس فتا شناسایی شده که ۸۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
امیری با بیان اینکه یک هزار و ۸۴۱ پرونده نیز در این رابطه تشکیل و ۶۹ مجرم اینترنتی نیز دستگیر شدند، افزود: کلاهبرداری اینترنتی با
 ۴۰ درصد بیشترین میزان پرونده‌های پلیس فتا را به خود اختصاص داده و برداشت غیرمجاز با ۱۲، مزاحمت اینترنتی با ۹ درصد و هتک حیثیت افراد با پنج درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
به گفته فرمانده انتظامی استان همدان دو میلیون و ۲۳۱ هزار و
۹۷۷ برگ جریمه برای خودروهای متخلف استان در سال‎جاری صادر شد که یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۸۰۴ فقره برگ جریمه از سوی عوامل
 پلیس راه و ۸۹۱ هزار و ۱۷۳ فقره توسط عوامل پلیس راهور برای خودروهای متخلف صادر شده که از این تعداد بیش از ۱۷۸ هزار برگ جریمه برای خودروهای حادثه ساز بوده است.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی و اعمال قانون خودروهای متخلف ۵۹ هزار دستگاه خودرو جریمه ۲۰۰ هزار تومانی،
۲۵ هزار خودرو ۵۰۰ هزار تومانی و ۵۳ هزار دستگاه وسیله نقلیه نیز جریمه یک میلیون تومانی شدند.