رئیس دانشگاه: حرکت دانشگاه پیام نور به سمت رشته‌های کاربردی و بین رشته‌ای

رئیس دانشگاه پیام نور گفت:با اقدامات خوب صورت گرفته و رایزنی‎های انجام شده، سال آینده شاهد روند مطلوب‏تری نسبت به سال جاری در دانشگاه پیام نور خواهیم بود.



رئیس دانشگاه پیام نور گفت:با اقدامات خوب صورت گرفته و رایزنی‎های انجام شده، سال آینده شاهد روند مطلوب‏تری نسبت به سال جاری در دانشگاه پیام نور خواهیم بود.
به گزارش ایسنا، دکتر تقی زاده در نشست با اعضای هیات علمی و کارکنان اداری دانشگاه پیام نور استان فارس، نقش دانشگاه پیام نور در توسعه آموزش عالی را بسیار ارزنده عنوان کرد و اظهارداشت: با رایزنی‎های صورت گرفته با وزارت علوم، موانع ایجاد رشته های جدید رفع خواهد شد که امیدواریم به سمت راه اندازی رشته های جدید مهارت آفرینی و کاربردی حرکت کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در طرح آمایش مراکز و واحدهای دانشگاه، با ایجاد رشته های جدید و یا تغییر ماموریت مراکز و واحدهای مشمول طرح آمایش به دنبال تبدیل به مراکز خلاق، دوره های تخصصی و یا مراکز رشد دانشگاهی هستیم.
وی به انعقاد تفاهم نامه های صورت گرفته با وزارت خانه ها و سازمان‏های متعدد، نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد:پیش بینی می‏کنیم به یاری خداوند، سال آینده روند مطلوب‎تری نسبت به سال جاری در دانشگاه پیام نور داشته باشیم.
دکتر تقی زاده همچنین اضافه کرد: مقدمات ایجاد مرکز نوآوری صنایع خلاق و فناوری های نرم دانشگاه پیام نور انجام شده و به زودی شاهد
راه اندازی آن خواهیم بود که با ایجاد این مراکز، خانه های خلاق نیز در سطح استان‏ها ایجاد خواهد شد.
وی استان فارس را یکی از استان‏های موثر و برتر در زمینه های آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی ذکر کرد و اظهارداشت:با توسعه خوبی که در بحث شرکت‏های دانش بنیان و هسته های فناور در سطح دانشگاه شاهد هستیم،  امیدواریم به زودی پارک علم و فناوری در دانشگاه پیام نور
راه اندازی شود.
دکتر تقی زاده افزود: علیرغم مشکلات مالی و برخی موانع موجود در فعالیت های پژوهشی، خوشبختانه دانشگاه پیام نور با انتشار 5 هزار مقاله سهم خوبی در انتشار مقالات در نشریات علمی دارد.وی همچنین از بازنگری در خصوص چارت جدید با دریافت نظر از استان‏ها خبر داد.
رئیس دانشگاه پیام نور، به تحصیل درصد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه پیام نور در رشته های علوم انسانی اشاره کرد و افزود:برای تحول و بازنگری در رشته‏های علوم انسانی آمادگی داریم.