اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی با ۱۱ دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه منعقد کرد

اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی با ۱۱ دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه منعقد کرد


 


اراك-خبرنگار آفرينش
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت:این اداره کل
سال گذشته در راستای حفاظت و حراست از اراضی طبیعی استان با
۱۱ ارگان، نهاد و دستگاه اجرایی این استان تفاهم نامه منعقد کرد.
«عبدالحسین محمدی» افزود: این تفاهم نامه‌ها با هدف ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی در بین افراد مختلف جامعه و تقویت روحیه تعاون و همکاری مشترک بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با ادارت استان مرکزی منعقد شده‌است.
وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با مدیریت حوزه علمیه خواهران، جمعیت هلال احمر، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل آموزش
فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه علمی تخصصی مالک اشتر این استان و نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان منعقد شده‌ است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان آشتیان، فرماندهی انتظامی استان مرکزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل زندان‌ها استان از دیگر ادارات و نهادهایی است که سال گذشته با این اداره کل تفاهم‌نامه منعقد کردند.محمدی خاطرنشان کرد:مدت این تفاهم‌نامه‌ها سه ساله است و در صورت تمایل دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی قابل تمدید هستند.
وی اظهار داشت: اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی
 اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی وظیفه نظارت و اجرای این تفاهم‌نامه‌ها را برعهده دارد.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و
۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‏دهند.