افزایش شهرهای نارنجی در خراسان رضوی

رئیس کمیته اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد:

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد از افزایش شهرهای با وضعیت نارنجی کرونایی خراسان رضوی خبر داد.



رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد از افزایش شهرهای با وضعیت نارنجی کرونایی خراسان رضوی خبر داد.
دکتر محمد پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۶ شهر خراسان رضوی شامل شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد،داورزن،فیروزه، کلات و کوهسرخ در وضعیت نارنجی قرار دارند. همچنین شهرستان نیشابور نیز همچنان در شرایط قرمز کرونایی است.
وی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهرهای بینالود،
تربت جام و زاوه در شرایط آبی قرار دارد، افزود:سایر شهرهای استان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.
رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ۴۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که۳۰۲ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
پهلوان ادامه داد: طی یکي، دو روز گذشته ۱۶۹ بیمار جدید مبتلا  به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۱۴۳ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.
وی تعداد بیماران مبتلا به کرونای بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان  را ۹۹ بیمار  و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را ۷۷ بیمار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا به کرونا استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.
رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا طی یکي دو روز گذشته در سطح استان ۴۱۶ نفر بوده که از این تعداد ۳۰۲ بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.