آلایندگی دو روزه را تاب نیاوردیم!

از ساعت های ابتدایی جمعه گذشته طوفان و گردوغبار شدیدی به سمت پایتخت و استان های همجوار شکل گرفت و روز جمعه تقریباً گرد وخاک موجود در هوا به قدری بود که بعضاً ساختمان ها و اجسام در ۲۰۰ متری قابل مشاهده نبودند و تنگی نفس با طعم خاک گلو و حلق بسیاری از مردم را آزار داد و بیماران تنفسی را با مشکل مواجه کرد.

آلایندگی دو روزه را تاب نیاوردیم!

 


از ساعت های ابتدایی جمعه گذشته طوفان و گردوغبار شدیدی به سمت پایتخت و استان های همجوار شکل گرفت و روز جمعه تقریباً گرد وخاک موجود در هوا به قدری بود که بعضاً ساختمان ها و اجسام در 200 متری قابل مشاهده نبودند و تنگی نفس با طعم خاک گلو و حلق بسیاری از مردم را آزار داد و بیماران تنفسی را با مشکل مواجه کرد.
این توده گردوغبار به قدری ادامه داشت که برخی تهران را آلوده ترین شهر جهان طی این مدت اعلام کردند و شرایط تنفسی برای تمامی گروه های سنی خطرناک اعلام شد. تالحظه نگارش این متن همچنان این گردوغبار با چشم قابل مشاهده است اما در این میان یک نکته برای همه ما و به خصوص مسئولان درحوزه مدیریت شهری و محیط زیست باید مورد تامل قرار گیرد.
این شرایط که این دو روز مردم پایتخت را آزرده است، مشکلی است که بعضاً نیمی از ایام سال در برخی استان های غربی و جنوبی کشور به صورت امری عادی و مدام حضور دارد و مردم چاره جز تحمل آن ندارند. نه
مدرسه ای تعطیل می شود ونه اداره ای، نه آماری از میزان بستری ها اعلام می شود و نه برای آن در فضای مجازی هشتگ ساخته می شود.
شاید گفته شود که منشا این ریزگردها خارجی است و درداخل
 نمی توان کاری برای آن کرد. اما درجواب باید به ابزار دیپلماسی اشاره داشت و صرفاً نفوذ خود را در مسائل سیاسی و امنیتی در کشورهای همسایه صرف نکنیم. در مطالب بعدی قطعاً به این موضوع خواهیم پرداخت اما فعلاً درهمین حد اشاره می کنیم که به خاطر جان مردم عزیز کشورمان هم که شده باید مدیریت آسیب رسان همسایگان را در این باره مورد اعتراض قرار داد.