داروی جدید کرونا که احتمال مرگ را به نصف کاهش می‌دهد

شرکت دارویی "Veru" در آمریکا اعلام کرد:

یک شرکت دارویی در آمریکا مدعیست: قرص جدید کووید-۱۹ با نام "سابیزابولین" میزان مرگ و میر را در بیماران بدحال به نصف کاهش می دهد.

 


یک شرکت دارویی در آمریکا مدعیست: قرص جدید کووید-۱۹ با نام "سابیزابولین" میزان مرگ و میر را در بیماران بدحال به نصف کاهش  می دهد.
به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد داروی آزمایشی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به اندازه ای اثربخش است که سازنده دارو اعلام کرده است که آزمایش بالینی آن را زودهنگام متوقف کرده و برای دریافت مجوز استفاده اضطراری درخواست خواهد داد.
کارشناسان شرکت دارویی Veru در آمریکا اعلام کردند: این دارو موسوم به سابیزابولین، میزان مرگ و میر بیماران کووید-۱۹ را که مکمل اکسیژن دریافت ‌کرده و در معرض خطر بالای بیماری ریوی و مرگ ناشی از آن قرار دارند به نصف کاهش می دهد.
مسئولان این شرکت دارویی اظهار داشتند: این مطالعه نشان‌دهنده نقطه عطف مهمی در مبارزه جهانی با کووید-۱۹ است زیرا سابیزابولین اولین دارویی است که کاهش معنی‌داری را در آمار مرگ و میر بیماران بستری در بیمارستان که به نوع متوسط ​​تا شدید بیماری مبتلا هستند به همراه داشته است.مقامات این شرکت دارویی تاکید کردند: معتقدیم که داروی سابیزابولین با خواص ضد ویروسی و ضد التهابی دوگانه خود که اثربخشی مثبتی را در مطالعه فاز ۳ نشان داد، می‌تواند برای بیماران مبتلا به نوع متوسط ​​تا شدید کووید-۱۹ بستری در بیمارستان که به درمان خوراکی نیاز دارند موثر باشد.