معاون اقتصادی استاندار: ۱۲۰۰ طرح عمرانی آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۲۰۰ طرح عمرانی در بخش های مختلف این استان در دست اجراست.



تبریز-توفیقی
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۲۰۰ طرح عمرانی در بخش های مختلف این استان در دست اجراست.
محمد کلامی افزود: این تعداد طرح عمرانی پیشرفت بالای ۲۰ درصدی دارند که برای اتمام و به بهره برداری رساندن آنها نیازمند حضور و جلب سرمایه گذاری‎های بخش خصوصی و خارجی هستیم تا در سریعترین زمان ممکن به چرخه اقتصادی و بازدهی سوق داده شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به حجم بالای طرح‎های عمرانی، صنعتی و تولیدی در دست اجرای آذربایجان شرقی، نیاز به انرژی یکی از چالش‎های مهم و اصلی است که باید اقدمات زیربنایی و کلانی در حوزه برق و گاز به انجام برسد، چون بدون این زیرساخت‎ها بهره برداری از این تعداد طرح غیرممکن خواهد بود.
کلامی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی در جلب و جذب
 سرمایه گذاری مشکل خاصی ندارد و تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در این رابطه توجیه هستند، اعلام کرد: برای سال جاری واحدهای تولیدی، صنعتی و طرح‎های عمرانی استان به یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق نیاز دارند.
به گفته وی، برای تولید این مقدار برق رایزنی و مکاتبات مختلفی با وزارت نیرو به انجام رسیده است که امید می‎رود طی سال جاری این مطالبه اقتصادی آذربایجان شرقی محقق شود.
کلامی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح های عمرانی و تولیدی در دست اجرای آذربایجان شرقی را ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
وی اشتغالزایی بالای طرح‎های در دست اجرای استان را یکی از مزیت‎های بسیار مهم و بزرگ در توسعه اقتصادی و رشد درآمد سرانه مردم آذربایجان شرقی دانست و یادآور شد: بدون تردید با بودجه های ملی و استانی این حجم سرمایه گذاری در کوتاه مدت و میان مدت میسر نیست و بر این اساس باید سراغ جلب سرمایه های بخش خصوصی و خارجی برویم که البته در این زمینه نیز اقدامات اولیه در سطح مدیریت کلان استان آغاز شده است.