تدوین سند نظام ملی نوآوری توسط وزارت علوم

وزیر علوم:

وزیر علوم تحقیقات و فناوری از تدوین سند نظام ملی نوآوری توسط وزارت علوم خبر داد.

تدوین سند نظام ملی نوآوری توسط وزارت علوم

 


وزیر علوم تحقیقات و فناوری از تدوین سند نظام ملی نوآوری توسط وزارت علوم خبر داد.
‌به گزارش مهر، دکتر زلفی گل در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد  گفت: دانشگاه فردوسی مشهد از نظر جغرافیایی و جغرافیای علمی در موقعیت ویژه ای قرار دارد و جزو دانشگاه‌های تأثیرگذار کشور است. دانشگاه فردوسی مشهد از اندیشمندان برجسته ای برخوردار است و در کنار آن معنویت حاکم بر این فضا توانسته این دانشگاه را نه تنها در ایران بلکه در دنیا جزو دانشگاه‌های درجه اول قرار دهد.
وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد از چند جنبه دیگر هم ویژگی‌های خاصی دارد. یکی از ویژگی‌های خاص آن این است که رئیس دانشگاه
 ۸ سال ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته اند و این مساله باعث شده دانشگاه ثبات مدیریتی داشته باشد و دلیلی بر بلوغ سیاسی، علمی و فرهنگی باشد.
وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی یک ویژگی دیگر نیز دارد این دانشگاه می‌تواند علاوه بر کارکرد نوآوری، فناوری، علمی کارکردهای خدمت رسانی به سایر عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور را داشته باشد.
زلفی گل ادامه داد: با مطالعاتی که انجام شده این دانشگاه می‌تواند اردوگاه فرهنگی، علمی، فناوری
 و نوآوری را طراحی کند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: ما در وزارت علوم ۵ اولویت اصلی را پیگیری می‌کنیم که شامل مرجعیت دیپلماسی علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد و استادپروری و تولید ثروت از دانش هستند.
وی ادامه داد: از رؤسای دانشگاه‌ها درخواست کردم این برنامه‌ها را در اولویت خود داشته باشند.
وزیر علوم همچنین از تدوین سند نظام ملی نوآوری خبر داد و گفت: بر اساس مکاتبه‌ای که با شورای
عالی انقلاب فرهنگی انجام گرفته، شورا اجازه داد تا این سند توسط وزارت علوم تدوین شود و هم اکنون معاونت فناوری وزارت علوم عهده دار این سند است.