واحدهای نمونه استاندارد همدان معرفی می‌شوند

مدیرکل استاندارد استان همدان:

مدیرکل استاندارد استان همدان: واحدهای نمونه استاندارد همدان معرفی می‌شوند



همدان- مجید ملکیان
مدیرکل استاندارد استان همدان از آغاز فرآیند انتخاب واحدهای نمونه خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی تا پایان خرداد مستندات خود را برای ارزیابی و معرف واحدها برتر استاندارد ارائه دهند.
«محمد مددی» اظهار داشت: ۳۲۰ واحد تولیدی در استان همدان دارای پروانه استاندارد فعال هستند و می توانند از یکم خرداد در این طرح سراسری شرکت کنند.
وی افزود: این فراخوان کشوری است و واحدها و مراکز خدماتی میتوانند برای سال ۱۴۰۱ در ۲ سطح ملی و استانی کاندیدای این طرح شوند.
مدیرکل استاندارد استان همدان، ارزیابی استمرار پروانه استاندارد، گواهینامه های ایزو، شرکت در فعالیت‎های آموزشی، بهره مندی از مدیر کنترل کیفی و رعایت معیار مصرف انرژی را از عوامل ارزیابی واحدهای تولیدی برشمرد.
مددی خاطرنشان کرد: نداشتن عدم انطباق و امتیاز منفی، مشارکت در تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی، آموزش مدیران کنترل کیفی، تعداد پروانه، فعالیت مدیر کنترل کیفی در طرح‎های پژوهشی ، ارائه مقالات ISI از دیگر شاخص‎های امتیازآور در فرایند انتخاب واحدهای برتر است.
به گفته او متقاضیان میتوانند برای شرکت در این طرح به سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران مراجعه و فرم‎ها را تکمیل و مستندات خود را بارگزاری کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی با اشاره به شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: طرح انتخاب برترین‎های استاندارد بی تردید در ترغیب تولید کنندگان به استاندارد سازی فرآورده‎ها، کیفیت بخشی تولیدات و تثبیت اشتغال بسیار موثر است.۵۸۰ واحد زیرپوشش اداره کل استاندارد استان همدان هستند و کارشناسان بر روند تولید و خدمات رسانی این واحدها نظارت دارد.سال گذشته در همدان ۲ واحد نمونه استانی و یک واحد نمونه کشوری شدند.