کمی به اجرای دستورالعمل ها جدیت بورزید

همواره ما در بحث صدور ابلاغیه ها و دستورالعمل ها هزاران سند صادر شده داریم که با رجوع به هریک از آنها می توان مشکلی از مشکلات جامعه را حل و فصل کرد. اما مسئله اصلی اینجاست که این دستورالعمل ها و ابلاغیه ها صرفاً دربایگانی ها و آرشیو سایت وزارتخانه ها و نهادهای مختلف باقی می مانند وکسی پیگیر اجرای آن نمی شود.

کمی به اجرای دستورالعمل ها جدیت بورزید

 


 همواره ما در بحث صدور ابلاغیه ها و دستورالعمل ها هزاران سند صادر شده داریم که با رجوع به هریک از آنها می توان مشکلی از مشکلات جامعه را حل و فصل کرد. اما مسئله اصلی اینجاست که این دستورالعمل ها و  ابلاغیه ها صرفاً دربایگانی ها و آرشیو سایت وزارتخانه ها و نهادهای مختلف باقی می مانند وکسی پیگیر اجرای آن نمی شود.
چندی است که  بحث پیرامون تاکید بر ازدواج و تسهیل امکانات آن همچون دادن وام ازدواج و ارائه امتیازهایی برای فرزندآوری در جهت افزایش جمعیت کشور از سوی تمامی دستگاه ها و نهادها و مسئولان مختلف مورد تاکید قرار گرفته و به قول نقل محفل رسانه ای آنها گردیده است و در هر مناسبت و یا مصاحبه ای که پیش می آید هر موضوعی را به این مسئله مرتبط می کنند و از تصمیمات و سیاست های دستگاه تحت امرشان در این رابطه صحبت می کنند.
اما وقتی پای کار می رویم تا اثر این سیاست ها را در حیطه عمل ببینیم، مشاهده می کنیم که این سیاست ها و ابلاغیه ها با موانع بسیاری مواجه است و عملاً مشکلات مردم برجای خود باقی است. بارها درمورد مشکلات مردم در بانک ها گفتیم و نوشتیم ولی گویا در به همان پاشنه قبلی می چرخد.
درحال حاضر بسیاری از زوج های جوان در صف وام ازدواج بعضاً بیش از یک سال مانده اند و یا نوبتشان شده اما در زمینه پیدا کردن ضامن با فیش حقوقی مشکل دارند. این درحالی است که اخیراً بانک مرکزی ابلاغیه ای را در مورد قبول ضمانت های مختلف پانزده گانه صادر کرده است، اما گویا بازهم بی فایده است و متقاضیان با مراجعه با بانک ها مجبور به پذیرش شرایط سلیقه ای بانک ها هستند و همچنان باید دربه در دنبال یک کارمند با فیش حقوقی باشند تا بتوانند تسهیلاتی را دریافت کنند.انتقاد به این روال بیش ازهمه به این سبب که حداقل وام ازدواج را تا این حد مورد سخت گیری قرار ندهند و در این یک مورد استثناً ابلاغیه ها و قوانین روی کاغذ را اجرا کنند تا گره ای از کار جوانان در ابتدای زندگی باز شود.