نبود مشکل تامین آب در شالیزارهای شفت

مدیر جهاد کشاورزی شفت گفت: وضعیت شالیزارهای شهرستان خوب است و مشکل تامین آب نداریم.



مدیر جهاد کشاورزی شفت گفت: وضعیت شالیزارهای شهرستان خوب است و مشکل تامین آب نداریم.
محمدرضا یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان شفت از شهرستان‌های تولیدکننده برنج باکیفیت کشور است، گفت: در حال حاضر نشاء برنج در ۹۰ درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.
وی افزود: ۵۵ درصد شالیزارهای این شهرستان تحت پوشش شبکه آب سد سفیدرود هستند و مابقی از آب های رودخانه، آب بندان،
چاه‌ها و ... تامین می‌شود.
یوسف‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر وضعیت شالیزارهای شهرستان خوب است و مشکل تامین آب نداریم.
مدیر جهاد کشاورزی شفت با اشاره به تولید به طور میانگین ۴۲ هزار تن برنج سفید در شهرستان شفت، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود، امسال شاهد افزایش تولید برنج سفید در شفت باشیم.
وی اضافه کرد: برای اینکه در مرحله داشت برنج هم همچنان مشکلی نداشته باشیم، توصیه‌های لازم را در قالب کلاس های آموزشی و ترویجی به کشاورزان ارائه دادیم و با امکانات موجودی که در اختیار جهاد کشاورزی قرار دارد نظیر هفت ایستگاه پمپاژ و هفت چاه عمیق و ... برنامه داریم تا آب مورد نیاز باقی مانده کشت کشاورزان را تامین کنیم.
وی حمایت از کشاورزان را در بهبود وضعیت برنجکاری شهرستان موثر دانست و گفت: کشت قراردادی برنج از جمله راهکارهایی است که از سوی دولت در شهرستانهای برنج خیز اجرا می‎شود و امسال در ۱۱۲۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان کشت قراردی برنج اجرایی می‌شود. این در حالیست که سهمیه شهرستان شفت ۹۷۸ هکتار بود و به دلیل اهداف خوبی که داشت بیش از میزان تعیین شده در این شهرستان کشت قراردی انجام شده است.