۸ هتل در استان اردبیل در حال احداث است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۸ پروژه احداث هتل در شهرستان‌های استان در حال احداث است.

 



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۸ پروژه احداث هتل در شهرستان‌های استان در حال احداث است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نادر فلاحی گفت: توسعه بخش گردشگری و زیرساخت‌های این بخش در تمامی شهرستان‌های استان از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل به شمار می‌رود که در همین راستا در کنار سایر طرح‌ها، هشت پروژه احداث هتل در شهرستان‌ها در حال احداث است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل می‌گوید: این هتل‌ها که شامل هتل‌های یک، سه، چهار و پنج‌ستاره بوده، در شهرستان‌های بیله سوار، پارس‌آباد، سرعین، خلخال، مشگین‌شهر، نیر و نمین احداث می‌شود تا زمینه برای توسعه خدمات‌رسانی به گردشگران را فراهم آورند.
فلاحی گفت: در مجموع برای احداث این هتل‌ها بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و در کنار آن برای اجرای برخی پروژه‌ها نیز تسهیلاتی ارائه شده است تا با راه‌اندازی این هتل‌ها ۶۲۵ تخت به ظرفیت هتل‌های استان اضافه شود.
وی از افتتاح ۶ مورد از این هتل‌ها تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بین ۴۰ تا ۹۰ درصد است که تلاش و جدیت بر بهره‌برداری از آن‌ها تا پایان سال است و دو طرح باقیمانده نیز در سال‌های آینده افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به نقش این پروژه‌ها در توسعه اشتغال در شهرستان‌ها گفت: راه‌اندازی این هتل‌ها علاوه بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان برای بیش از ۲۷۰ نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد کرد.