علیرضا پورمند کارشناس فوتبال: لیگ ما هیچ پیشرفتی نداشته است

علیرضا پورمند کارشناس فوتبال: لیگ ما هیچ پیشرفتی نداشته است



علیرضا پورمند کارشناس فوتبال با اشاره به وضعیت تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی گفت: متاسفانه فوتبال ملی ما روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. نبود بازی‌های تدارکاتی، عدم سازماندهی و مشخص نبودن وضعیت رئیس فدراسیون فوتبال باعث شده تا فوتبال دچار هرج و مرج شود.
وی افزود: در حالی که همه تیم‌های حاضر در جام جهانی در حال آماده سازی خود هستند و بازی‌های تدارکاتی زیادی را برگزار کرده اند، ما هنوز نتوانسته ایم یک بازی تدارکاتی انجام دهیم.
پورمند در خصوص عملکرد لیگ بیست و یکم گفت: فوتبال ما نسبت به فوتبال دنیا در حال درجا زدن است. متاسفانه لیگ ما به دلیل نبود ساختار قوی و امکانات حداقلی هیچ وقت پیشرفت نداشته است. دو تیم پرطرفدار ما هم به دلیل نداشتن امکانات کافی سالهاست که در لیگ قهرمانان موفق نیستند. لیگ ما ستاره و امکانات ندارد و در بعضی از استان‌ها زمین چمن با کیفیت نداریم و این مسائل باعث شده تا فوتبال ما در حال درجا زدن باشد.
وی در مورد عملکرد دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر تأکید کرد: آبی‌ها با تمام فراز و نشیبی که داشتند توانستند با ثبت رکوردهای خیلی خوب به قهرمانی دست پیدا کنند.
وی در مورد عملکرد پرسپولیس گفت: پرسپولیس اسیر حواشی شد. تمرکزش از روی مسائل فنی بیرون رفت و بیشتر به دنبال برطرف کردن حاشیه‌ها بوده است. اگرچه کادر فنی و بازیکنان هم اشتباهاتی داشتند اما در مجموع حاشیه‌ها به پرسپولیس ضربه زد. تیمی که می‌توانست قهرمان لیگ شود در نیم فصل دوم اسیر حاشیه‌ها شد. سرمربی اش به دلیل اعتراض‌های مکرر قافیه را باخت و چندین بار اخراج شد و در مجموع پرسپولیس صلابت فصل‌های گذشته را نداشت و نتوانست به قهرمانی دست پیدا کند.