احداث اولین کارخانه تولیدکننده پنل خورشیدی در اردبیل

استاندار اردبیل:

استاندار اردبیل از احداث اولین واحد تولید پنل‌های خورشیدی کشور در استان اردبیل خبر داد.

احداث اولین کارخانه تولیدکننده پنل خورشیدی در اردبیل

 


استاندار اردبیل از احداث اولین واحد تولید پنل‌های خورشیدی کشور در استان اردبیل خبر داد.
به گزارش مهر، سید حامد عاملی در جریان بازدید اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از واحدهای تولیدی و صنعتی، شهرک صنعتی شماره
۲ اردبیل اظهار کرد: این واحد تولیدی قرار است پنل‌های خورشیدی را که در مناطق مختلف کشور امکان نصب و تولید انرژی را دارد، مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان یک برند برای استان اردبیل محسوب شود.
وی تصریح کرد: با اتمام عملیات خاکی احداث این کارخانه تا اوایل مردادماه، سازه‌های اجرایی آن آغاز خواهد شد تا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان بهره‌برداری از این مجموعه فراهم آید.
استاندار اردبیل گفت: در استان اردبیل نیز در چند سال گذشته توسعه پنل‌های خورشیدی را برای تقویت انرژی‌های غیر فسیلی شاهد هستیم تا امکان تولید برق از این پنل‌ها و نیروگاه‌های تجدیدپذیر فراهم آید.
عاملی به حل مشکلات چندین واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اشاره کرد و افزود: تعدادی از این واحدها مشکل گمرکی، بانکی و نظام مهندسی داشته و تعدادی نیز نیازمند توجه بیشتر در حوزه تأمین سرمایه در گردش بودند.
وی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه نیز با سرعت در حال تکمیل و راه‌اندازی است که امیدواریم در سال‌جاری بهره‌برداری از آن را شاهد باشیم.
استاندار اردبیل ضرورت تأمین زیرساخت‌ها را در شهرک‌های صنعتی برای کمک به سرمایه‌گذاران یادآور شد و اضافه کرد: زنجیره تولید رنگ و ریزین نیز در اردبیل مورد توجه قرار گرفته تا با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان توسعه بیشتر فراهم
 آید.