آذربایجان‌شرقی باید به قطب اول اقتصاد کشور تبدیل شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرق:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرق: آذربایجان‌شرقی باید به قطب اول اقتصاد کشور تبدیل شود


 


تبریز-توفیقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت:باید با کمک جمعی برای ارتقا و تولید ثروت در استان تلاش کنیم، چرا که آذربایجان‌شرقی باید به قطب اول اقتصاد کشور تبدیل شود و این ظرفیت در استان وجود دارد.
پرنیان با تاکید بر این موضوع که صنعت آذربایجان شرقی یک صنعت استخوان‌دار است، افزود: حرکت جدیدی از سوی رسانه‌ها و حوزه‌های روابط عمومی برای توسعه استان آغاز شود.
وی آذربایجان‌شرقی را صنعتی‌ترین استان کشور از لحاظ بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: بعد از انقلاب بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی از سوی بخش خصوصی بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی به ظرفیت‌های بی‌شمار استان در حوزه‌های مختلف صنعتی اشاره کرد و یادآور شد:این استان مرکز ماشین‌سازی است و از لحاظ تولید، صادرات و تکمیل زنجیره فولاد به وسیله بخش خصوصی در رتبه نخست کشوری قرار دارد.
پرنیان با بیان اینکه ۶۰ درصد کفش چرمی کشور در تبریز تولید می‌شود، تاکید کرد: از لحاظ تعداد واحدهای چرم‌سازی در کشور در رتبه اول قرار داریم.
وی اضافه کرد: ۹۰ درصد مراجعه‌کنندگان فعالان اقتصادی برای توسعه و سرمایه‌گذاری است، یعنی این انگیزه و بستر در استان وجود دارد، بنابراین باید این بستر مهیا شود.