ظرفیت گروه ریاضی و فنی در کنکور ۲.۵ برابر بیشتر از داوطلبان است

معاون فنی و آماری سازمان سنجش:

معاون فنی و آماری سازمان سنجش: ظرفیت گروه ریاضی و فنی در کنکور ۲.۵ برابر بیشتر از داوطلبان است

 


معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: در حال حاضر عمده ظرفیت گروه علوم ریاضی و فنی خالی می ماند و ظرفیت پذیرش در آن ۲.۵ برابر بیشتر از داوطلبان این گروه است.
به گزارش مهر، دکتر احسان جمالی در نشست خبری کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ درباره روند افزایش و کاهش آمار داوطلبان در گروه های آزمایشی گفت:روند آمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی افزایشی بوده و روند آمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در سال های اخیر ثابت یا نزولی بوده است.
وی گفت: با توجه به اینکه علوم پایه شامل ریاضی، فیزیک و شیمی علوم مهمی برای پیشرفت علمی هستند متاسفانه آسیب هایی به این
رشته ها وارد می شود. در حال حاضر عمده ظرفیت علوم ریاضی و فنی خالی می ماند و ظرفیت ۲.۵ برابر بیشتر از داوطلبان این گروه است. اگر هم رقابتی در گروه علوم ریاضی و فنی وجود دارد رقابت در رشته های خاص و پرطرفدار و دانشگاه های خاص است.
جمالی افزود: در حال حاضر رقابت در گروه علوم ریاضی کاملا عکس رقابت در رشته های علوم تجربی است.در گروه علوم انسانی نیز در سال های اخیر رشته‏های حقوق، مدیریت مالی، روانشناسی مورد استقبال قرار گرفته اند و از گروه های تجربی و ریاضی هم به این رشته ها کوچ صورت گرفته است. تمام رشته ها بازار محور شده اند.
وی درباره اصلاح معدل گفت:اصلاح معدل در رشته های با آزمون چندان تاثیری ندارد زیرا افرادی که سوابق تحصیلی آنها کامل است
 ۴۰ درصد به صورت مثبت در نمره کل آزمون تاثیر گذار است.اما اصلاح معدل برای افرادی که رشته های بدون آزمون یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را انتخاب می کنند تاثیرگذار است.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: آموزش و پرورش نمرات دانش آموزان را به سازمان سنجش می فرستند و دانش آموزان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش نمراتی که به آنها داده شده است را مشاهده کنند.
وی اظهار داشت: در دو نوبت یک زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۱ و دیگری در زمان انتخاب رشته امکان اصلاح معدل وجود دارد.همچنین آخرین اطلاعات اصلاح شده ملاک عمل خواهد بود.
جمالی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش
 ۴۰ درصد سوابق تحصیلی به صورت تاثیر مثبت اعمال می شود اما اگر حتی
یک بخش هم از این دروس نباشد مابقی نمره از آزمون محاسبه می شود و اگر هیچ سابقه تحصیلی نداشته باشند کل نمره کنکور ملاک پذیرش است.