بهره‌‌برداري از ۳۱ پروژه در سطح استان گيلان

با حمايت وزير پرتلاش جهاد كشاورزي و استاندار بومي گيلان انجام گرفت؛

با حمايت وزير پرتلاش جهاد كشاورزي و استاندار بومي گيلان ۳۱ پروژه حدود ۱۰۰ ميليارد تومان در سطح استان گيلان به بهره‌‌برداري رسيد.

بهره‌‌برداري از ۳۱ پروژه در سطح استان گيلان

 


 


با حمايت وزير پرتلاش جهاد كشاورزي و استاندار بومي گيلان 31 پروژه حدود 100 ميليارد تومان در سطح استان گيلان به بهره‌‌برداري رسيد.
گفتني است كه اين پروژه‌ها در بخش‌هاي
 آب و خاك، دام و طيور، باغباني و صنايع تبديلي در شهرستانهاي رشت، تالش، لاهيجان، صومعه‌سرا، لنگرود، رودبار، سياهكل، رضوانشهر، املش، آستارا، رودسر و فومن به بهره‌برداري رسيده است.
دكتر محمدي همچنان افزود بازسازي آببندان، احداث كانال بتني، برق‌دار كردن ايستگاه پمپاژ آب، انتقال آب با لوله آبياري كم‌فشار، تجهيز و نوسازي اراضي شاليزاري، احداث كانال آب كشاورزي خروجي قنات، كشت هيدرويونيك فرنگي، نوآوري و بسته‌بندي زرده و سفيده تخم‌مرغ، توليد گل و گياهان زينتي، فن‌آوري و بسته‌بندي چاي، برنج، سبوس، برنج، پرورش دام شيري و احداث سردخانه ازجمله پروژه‌هايي است كه در هفته
جهاد كشاورزي در گيلان مورد بهره‌برداري قرار گرفته
 است.
رييس سازمان جهاد كشاورزي گيلان همچنان افزود با 100 ميليارد تومان اعتبار اين پروژه‌ها به بهره‌برداري رسيده است و همچنین افزود با افتتاح پروژه‌هاي كشاورزي استان براي 133 نفر شغل ايجاد شده است.
دكتر محمدي عنوان كرد و گفت: مانور بازرسي از بازارها از ديگر برنامه‌هاي هفته جهاد كشاورزي در گيلان بود و مانور نظارت بر بازار محصولات كشاورزي در راستاي اجراي طرح مردمي‌سازي يارانه‌ها با همكاري سازمان صمت تعزيرات حكومتي و اصناف استان برگزار شد و همچنين گردهمايي علمي با حضور محققان و فارغ‌التحصيلان و ديدار با خانواده‌هاي معظم شهدا ازجمله برنامه‌هاي ما در هفته جهاد كشاورزي بوده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان همچنان افزود كه استان گيلان داراي 314 هزار هكتار اراضي كشاورزي است و 317 هزار نفر از مردم استان در بخش‌ كشاورزي مشغول به فعاليت هستند. برنج، چاي، زيتون، پيله ابريشم، بادام زميني،  فندق، مركبات و طيور در سطح كشور محسوب مي‌شود و با اين امتيازات بزرگي كه استان گيلان داراست مي‌توانيم در زمينه ايجاد اشتغال پايدار نقش داشته باشيم و اگر اين حمايت‌ها همچنان مورد توجه قرار بگيرد انشاءالله با ياري مقامات مركزي علي‌الخصوص استاندار بومي مي‌توانيم بحران بيكاري را ريشه‌كن سازيم.
دكتر صالح محمدي رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گيلان از تعاوني روستايي رامسر شروع كرد تا توانست با ارائه خدمات مردم‌پسند به كرسي سازمان جهاد كشاورزي گيلان تكيه زند و همچنان مديراني كه مردمي هستند و سابقه خوبي در كارنامه دارند را كشف مي‌كند و با تشويق و تقدير انگيزه خدمتي ايجاد مي‌كند ازجمله مهندس كامبيز توفيقي  مديرعامل اتحاديه تعاوني روستايي گيلان كه انصافاً يكي از مديران دلسوز و كاردان اين استان هستند را در ليست كشاورزان نمونه كه در آموزش و ترويج و تشكل‌هاي بخش كشاورزي معرفي شدند نظر من خبرنگار را به عملکرد چشمگیر مدیریت
جهاد کشاورزی جلب كرده است. اميدوارم همه مديران دستگاه هاي اجرايي در انتخاب و تشويق كاركنان و رؤساي ادارات روش دكتر صالح محمدي عمل کنند. تا به زودی شاهد شکوفایی کشاورزی در سطح استان گیلان باشیم.