در حال ساخت ۱۵۵ مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی هستیم

رئیس سازمان مدارس استثنایی:

رئیس سازمان مدارس استثنایی: در حال ساخت ۱۵۵ مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی هستیم



رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور گفت: حدود ۱۵۵ مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی را در حال ساخت داریم که شامل ۱۰۰ مدرسه و فضای تحصیلی، ۱۷ فضای توانبخشی، چهار مرکز جامع تشخیص و پنج مرکز ویژه یادگیری است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حمید طریفی حسینی در نشست مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس افزود: آموزش و پرورش مولد سرمایه انسانی و محور توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور است و وظیفه ما انسان سازی است.
وی گفت: توفیق خدمت به ۱۴۲ هزار دانش آموز استثنایی را داریم و سرنوشت آن‌ها برای ما مهم است؛ به همین دلیل بعد از حدود سه دهه خدمت رسانی مخصوص به این دانش آموزان جایگاه خوبی را در بین کشور‌های جهان داریم؛ پارسال یکی از دانش‌آموزان ما نفر اول مسابقات حفظ قرآن در جهان شد.
طریفی حسینی ادامه داد: متأسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز در بحث پوشش همه دانش آموزان دچار مشکل هستیم؛ گاهی دانش آموز استثنایی شناسایی می‌شود، اما به دلایلی امکان حضور آن‌ها در مدرسه فراهم نمی‌شود.
وی گفت: سختی دسترسی به مدرسه از مهمترین مشکلات برخی دانش آموزان استثنایی برای تحصیل است و تلاش ما بر این است که این دانش آموزان در مدارس عادی حضور پیدا کنند.
طریفی حسینی افزود: استاندارد‌های مورد نیاز برای ساخت مدارس ویژه دانش آموزان استثنایی تعیین شده و در اختیار مسئولان سازمان نوسازی قرار گرفته است و آنان در حال تکمیل مدارس ویژه دانش آموزان استثنایی هستند؛ به ۱۲۱ فضای آموزشی دیگر نیازمندیم.
وی با بیان اینکه خیران بیش از ۷۰ درصد مدارس مورد نیاز دانش آموزان استثنایی را می‌سازند گفت: این عدد در ساخت مدارس عادی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است؛ در آموزش و پرورش استثنایی در خراسان رضوی حتی بیش از ۸۰ درصد مدارس توسط خیرین ساخته شده است.
رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور افزود: پویشی که سازمان نوسازی و خیران تحت عنوان پویش آجر به آجر راه‌اندازی کرده است در راستای تکمیل ۸ پروژه ناتمام مدارس استثنایی بود؛ برخی از این مدارس در مناطق محروم قرار دارد و در اولویت هستند که میزان پیشرفت آن‌ها بین ۵۰ تا ۸۰ درصد است و می‌توان با اعتباری که از این پویش به دست می‌آید، این مدارس را تکمیل کرد.
طریفی حسینی ادامه داد: این هشت پروژه در استان‌های البرز، خراسان شمالی، هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های استان تهران و استان بوشهر هستند.