تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل اراک تا پایان شهریورماه

معاون خدمات شهری شهرداری اراک :

معاون خدمات شهری شهرداری اراک : تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل اراک تا پایان شهریورماه

 


اراک-خبرنگار آفرینش
معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل تا پایان شهریورماه امسال تکمیل خواهد شد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، ناصر عسگری، اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای را در بر می‌گیرد که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و ... می‌شود.
وی افزود: برای افزایش تاب‌آوری شهر اراک و کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، مشاور در حال تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان مرکزی و شهر اراک است که این طرح ابعاد مختلف عمرانی، اجتماعی، مردم محور و سایبری را در بر می‌گیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک با بیان اینکه مشاور طرح در حال شناسایی آسیب‌ها در ابعاد مختلف شهر است و تا پایان شهریورماه امسال تکمیل خواهد شد، تصریح کرد: در این زمینه تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند؛ در این زمینه علاوه بر اقداماتی که در حوزه عمرانی همچون احداث بناها و معابر شهری در نظر گرفته خواهد شد.
وی ادامه داد: افزایش سواد رسانه عموم، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات و آشنایی مردم با مفاهیم پدافندی از جمله برنامه‌های پیش رو است.
عسگری خاطرنشان کرد: اقداماتی در زمینه مدیریت بحران در دست انجام است که از آن جمله می‌توان به تجهیز سوله مدیریت بحران قبلی شهر و احداث سوله مدیریت بحران شماره دو جنب ترمینال با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد که مجموع این اقدامات در زمان بحران راهگشا خواهد بود.