وزیر آموزش و پرورش: حذف مواد زائد از کتب درسی در سال ۱۴۰۲

وزیر آموزش و پرورش از حذف مواد زائد از کتب درسی در سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، با حذف مواد زائد، مواد جدید در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی به کتب درسی اضافه خواهد شد.

 



وزیر آموزش و پرورش از حذف مواد زائد از کتب درسی در سال تحصیلی 1403ـ1402 خبر داد و گفت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، با حذف مواد زائد، مواد جدید در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی به کتب درسی اضافه خواهد شد.
به گزارش فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی دستخط به تحقیق کارشناسی درباره‌ چگونگی فعالیت مدارس کشورهای مختلف در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: با اینکه بسیاری از مدارس دنیا در طول دوران کرونا باز بود و دانش‌آموزان به مدرسه می رفتند، این موضوع برای من سؤال بود که چرا مدارس ایران تعطیل است؛ لذا از همان ابتدای وزارتم تلاش کردم تا بازگشایی مدارس صورت گیرد و از اواسط فرودین ماه سال جاری مدارس به طور کامل بازگشایی شد و دانش‌آموزان سر کلاس‌های درس رفتند.
وی تشکیل قرارگاهی برای حکمرانی فضای مجازی، ایجاد موتور جست و جوی «ذره‌بین» و پیام‌رسان اختصاصی «شادبین» را از جمله تلاش‌های آموزش و پرورش برای حضور امن دانش‌آموزان در فضای مجازی برشمرد و از استمرار به کارگیری ظرفیت ایجاد شده در این حوزه خبر داد.
نوری در مورد دیدار معلمان با مقام معظم رهبری که در هفته بزرگداشت مقام معلم در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نظرات کارشناسی در مورد نظام تعلیم و تربیت دارند که اگر این موارد را در آموزش و پرورش پیگیری کنیم، به نتایج خوبی خواهیم رسید. بلافاصله پس از سخنان مقام معظم رهبری و در عصر همان روز سخنرانی، جلسه گذاشتیم و وظایف حوزه‌ها را مشخص کردیم تا مواد زائد از کتاب های درسی حذف شود و و مواد جدیدی که ما را در تحقق تمدن نوین اسلامی رهنمون می سازد، اضافه شود و اولین گزارش در مورد پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری را تا ۱۰ روز آینده ارائه خواهیم داد.
وی افزود: البته با توجه به این که کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی آینده در حال چاپ بوده‌اند، این تغییرات به سال تحصیلی 1402-1401 نخواهد رسید و برای سال تحصیلی 1403-1402 رونمایی خواهد شد.