دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه های نیکاراگوئه همکاری می‎کند

در نشست مشترک بررسی شد؛

موضوع تفاهم نامه همکاری به منظور تبادل دانشجویان، اساتید و انجام پژوهش های مشترک با حضور مقامات سیاسی و دانشگاهی ایران و نیکاراگوئه در یک نشست آنلاین بررسی شد.




موضوع تفاهم نامه همکاری به منظور تبادل دانشجویان، اساتید و انجام پژوهش های مشترک با حضور مقامات سیاسی و دانشگاهی ایران و نیکاراگوئه در یک نشست آنلاین بررسی شد.
به گزارش دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران، نشست آنلاین تبادل نظر در خصوص تفاهم نامه همکاری ایران و نیکاراگوئه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران، سفیر ایران در نیکاراگوئه و رئیس شورای ملی دانشگاه های نیکاراگوئه برگزار شد.
دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن معرفی ظرفیت های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه و همچنین کسب رتبه برتر در شاخص رفاه و سلامت جامعه در رتبه بندی تأثیر تایمز 2022؛ آمادگی خود را برای هر گونه همکاری آموزشی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه های مشترک با کشور نیکاراگونه اعلام کرد.
پازوکی اظهار داشت: امکان ارائه بخشی از آموزش ها و پروژه های مشترک بصورت مجازی نیز فراهم است.
رامونا رودریگز پرز؛ رییس شورای ملی دانشگاه های نیکاراگوئه نیز گفت: شورای عالی دانشگاه ها نیکاراگوئه متشکل از 10 دانشگاه است که پنج دانشگاه به حوزه آموزش پزشکی و بهداشت می پردازند که تربیت پزشکان، دندانپزشکان، چشم پزشکان، متخصصین شیمی داروسازی، پرستاران در بخش بیو آنالیز فیزیوتراپی و تغذیه را به عهده دارند.
وی افزود: 10 هزار دانشجو در حوزه علوم سلامت و علوم پزشکی تحصیل می‎کنند و در کل 19 رشته تخصصی پزشکی در کشور نیکاراگوئه داریم.
رئیس شورای ملی دانشگاه های نیکاراگوئه ادامه داد: از آنجا که دانشگاه علوم پزشکی ایران یکی از دانشگاه های مهم جهان است و در رتبه بندی های بین المللی رتبه ممتاز دارد، تفاهم نامه همکاری این امکان را به ما می دهد که در حوزه عمومی و حوزه تخصصی به تقویت دانشجویان بپردازیم.
وی با بیان اینکه در نظر است از طریق این تفاهم تبادل دانشجویان، اساتید، انجام پروژه های مشترک و پژوهش های مشترک و انتشار مقالات مشترک اجرایی شود، یادآور شد: ما علاقه خاصی به حوزه پژوهش و تحقیقات داریم و در حال حاضر در حال انجام آزمایشات بالینی متعددی در کشورمان هستیم.
دکتر صالحی؛ سفیر ایران در کشور نیکاراگوئه در این نشست با اشاره به اهمیت همکاری های آکادمیک و نقش برجسته دانشگاه علوم پزشکی ایران در بخش سلامت، گفت: تمامی فعالیت ها و پیشرفت های مهمی که بصورت دوجانبه بین ایران و نیکاراگوئه به دست آید، از سوی مقامات ارشد دولت ها حمایت می شود.
ایساک لنین برآوو جین؛ سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران نیز از تشکیل این جلسه ابراز خرسندی کرد و گفت: این نشست حاصل نتیجه سریع جلسات مقدماتی و پیگیری‎های قبلی بوده و این جلسه به جهت امضای یادداشت تفاهم همکاری، بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه از سوی دولت کشور نیکاراگوئه موضوع همکاری‎های دانشگاهی در اولویت روابط دوجانبه دو کشور قرار دارد، افزود: این یادداشت تفاهم بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و شورای عالی دانشگاه های نیکاراگوئه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تمامی مقامات و مدیران شورای ملی دانشگاه ها مصمم هستند تا نتیجه مطلوب از این همکاری برای دو کشور به دست آید.
سفیر کشور نیکاراگوئه خاطرنشان کرد: ما از ظرفیت بالای دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه پژوهش‎های پزشکی کاملا آگاه هستیم و در جلسه اخیر، رئیس این دانشگاه اطلاعات خوبی را در خصوص ظرفیت‏های بالای این مرکز علمی برای تولید تجهیزات پزشکی بیمارستان‎ها در اختیار ما قرار دادند.دکتر مقتدائی؛ معاون بین الملل، دکتر قاسمی فلاورجانی؛ معاون آموزشی و دکتر ملکی بیرجندی؛ مدیر توسعه امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران، همچنین لوباتو؛ قائم مقام و لکادو؛ مدیر روابط عمومی و بین الملل شورای ملی دانشگاه های نیکاراگوئه نیز در این نشست حضور داشتند.