اروپا یک قدم دیگر از تحریم‌ روسیه عقب نشست

اروپا یک قدم دیگر از تحریم‌ روسیه عقب نشست



بر اساس بیانیه شورای اروپایی این اتحادیه انجام تراکنش برای فروش نفت شرکت‌های دولت روس به کشورهای ثالث را مجاز خواهد کرد.
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، شورای اروپایی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد انجام تراکنش برای شرکت‌های دولتی صادرات نفت روسیه شامل گازپروم و روس‌نفت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای فروش نفت به کشورهای ثالث مجاز کند.
در این بیانیه آمده است: با هدف جلوگیری از هرگونه تبعات منفی برای امنیت غذایی و انرژی در سراسر جهان اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا مستثنی بودن تحریم‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تراکنش‌های شرکت‌های روس در حوزه فروش و حمل و نقل نفت به کشورهای ثالث و محصولات کشاورزی بسط دهد.این بدان معناست که شرکت‌های دولتی روس از این پس می‌توانند برای حمل و نقل نفت به کشورهای ثالث با شرکت‌های اروپایی همکاری کنند.در ماه مارس اتحادیه اروپا هرگونه انجام تراکنش بین شرکت‌های اروپایی و شرکت‌های دولتی روسیه از جمله روس‌نفت، ترنس نفت، گازپروم نفت و سوفکام‌‌فلوت، که بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی روسیه به شمار می‌رود، را ممنوع کرده بود.
البته قبلا اتحادیه اروپا هرگونه تراکنش برای حمل و نقل یا واردات گاز طبیعی، نفت و محصولات پتروشیمی و برخی فلزات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از تحریم‌های خود مستثنی کرده بود. اروپا ماه گذشته میلادی و در قالب ششمین بسته تحریمی خود علیه مسکو، حمل و نقل دریایی نفت روسیه به کشورهای اروپایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریم کرده و شرکت‌های بیمه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ارائه خدمات به محموله‌های نفتی روسی منع کرده بود.