ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن در کردستان آغاز شد

ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن در کردستان آغاز شد

 


سنندج-اسرین مقصودی
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:ثبت‌نام شرکت در یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم
 با عنوان «شباب الرضا(ع)» در استان آغاز شد.
 کامل گلباغی در نشست تشریح چگونگی اجرای یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در سنندج اظهار کرد:همه دانش آموزان دختر و پسر هشت تا ۱۵ سال می‌توانند در این طرح ثبت نام کرده و به صورت مجازی و حضوری از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه در استان ۲ موسسه در سنندج و دیواندره به عنوان مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم تعیین و معرفی شده‌اند، گفت: کار ثبت‌نام از دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان تا ۱۵ دی سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ‌ثبت‌نام به تارنمای طرح ملی تلاوت مراجعه کنند.رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: طرح ملی تلاوت قرآن کریم فرصت بی نظیری پیش‌ روی دختران و پسران علاقه مند در استان کردستان قرار داده تا با شرکت در کلاس‌های ویژه و بهره‌مندی از اساتید قرآنی، شاخص‌های قرآنی استان را ارتقا دهند.
گلباغی با بیان اینکه آموزش و پرورش و شهرداری نقش ارزنده‌ای در هدایت دانش‌آموزان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم آموزشی برعهده دارند گفت:کردستان از ظرفیت‌های قرآنی بالایی برخوردار است و طرح ملی تلاوت می‌تواند این ظرفیت‌ها و استعدادها را شکوفا کند.
رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هدف از اجرای این طرح را کشف و پرورش استعدادهای قرآنی دانست و افزود: در صورت قبولی قرآن‌ آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر "سطح یک" در موسسه قرآنی مجری طرح در استان‌ها پذیرش می‌شود.
یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) امسال نیز به ۲ صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق تارنمای melitelavat.ir اقدام کنند.
این طرح آموزشی به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت نام، ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسه وبیناری برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و آموزش با حضور استاد برگزار می شود و قرآن آموز
پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره برای حضور در دوره مقدماتی شرکت می‏کند.