استقبال دانشجویان دختر افغانستانی برای تحصیل در دانشگاه های کشور

قائم‌مقام وزیرعلوم:

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از استقبال دانشجویان دختر افغانستانی که از تحصیل محروم شده اند برای تحصیل در دانشگاه های داخل کشور خبر داد.

استقبال دانشجویان دختر افغانستانی برای تحصیل  در دانشگاه های کشور


قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از استقبال دانشجویان دختر افغانستانی که از تحصیل محروم شده اند برای تحصیل در دانشگاه های داخل کشور خبر داد.
دکتر وحید حدادی اصل در گفتگو با مهر درباره ساز و کار پذیرش دانشجویان دختر افغانستانی در دانشگاه‌های داخل کشور گفت: به طور کلی روال کار ما تا کنون برای پذیرش دانشجویان افغانستانی به صورت عادی، بدین روش بوده که برای این دانشجویان آزمون برگزار شده و پس از قبولی در آزمون این دانشجویان مدارک خود را ارائه می‌کردند و پس از ارزیابی مدارک تحصیلی با پرداخت شهریه در دانشگاه‌های داخل کشور مشغول به تحصیل می‌شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که برای دانشجویان دختر افغانستانی ایجاد شده، یک دریچه جدید بازشده است و برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شهید بهشتی، پیام نور و دانشگاه تهران برای پذیرش این دانشجویان اعلام آمادگی کردند.
قائم‌مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل افزود:
درحال حاضر پذیرش این دانشجویان فقط از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و هزینه تحصیل نیز توسط خود دانشجویان پرداخت خواهد شد و قرار نیست که ما هزینه‌ای متحمل شویم، مگراینکه تعدادی از دانشجویان نخبه آنها را بورس کنیم.
وی درباره اینکه آیا از سوی دانشجویان دختر افغانستانی تقاضایی هم برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور ارائه شده است یا خیر افزود:از روزی که دانشگاه‌های داخل برای پذیرش این دانشجویان اعلام آمادگی کرده اند، تقاضاها بسیار زیاد است و دائم با دانشگاه‌های مذکور تماس برقرار می‌شود و با توجه به حجم بالای تماس‌ها این موضوع باید مدیریت شود.