اعطای فرصت به دانشجویان متأهل برای تخلیه خوابگاه

اعطای فرصت به دانشجویان متأهل برای تخلیه خوابگاه



معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها از بررسی طرحی خبر داد که به موجب آن به دانشجویان متاهل بعد از اتمام تحصیل برای تخلیه خوابگاه فرصت داده می شود.
حجت الاسلام مهدی فاطمی پور در گفتگو با مهر درباره برنامه های ستاد ازدواج دانشگاهیان مبنی بر افزایش خوابگاه های متاهلی گفت: تعداد خوابگاه متاهلی موجود با میزان نیازی که وجود دارد، فاصله بسیار زیادی دارد، در سال های گذشته سیاست در برخی دوره ها به این صورت بوده که در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برخی از خوابگاه های متاهلی تبدیل به خوابگاه های مجردی
 می شدند تا تخلیه شود و توجهی به آسیب هایی که می توانست در حوزه ترویج ازدواج داشته باشد، نداشتند لذا امروز تعداد خوابگاه های متاهلی ما بسیار کم است.
وی ادامه داد: همان طور که می دانید خوابگاه سازی آسان نیست که ظرف چند ماه بتوان خوابگاه ساخت، احداث خوابگاه به برنامه ای در
دوره های ۳ الی ۴ ساله نیاز دارد که به نتیجه برسد البته برخی از خوابگاه ها امکان تغییر کاربری و تبدیل شدن به خوابگاه های متاهلی را دارند.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها افزود: در حال حاضر توافقاتی صورت گرفته و در وزارتخانه های علوم و بهداشت در حال پیگیری است، به عنوان مثال توافق نامه هایی با شهرداری تهران و وزارت مسکن و شهرسازی صورت گفته است.براساس این توافق نامه اولویت به گسترش خوابگاه های متاهلی داده می شود تا یکی از دغدغه های دانشجویان برای ازدواج یعنی مسکن، کاهش یابد.
وی ادامه داد: یکی ازنکات مد نظری که در طرح ها و برنامه ها
دیده شده، این است که به افراد فرصتی داده شود حتی اگر دوره دانشجویی آنها به اتمام رسید یک مهلتی برای تخلیه داشته باشند که آیین نامه های اجرایی و عملیاتی آن باید توسط وزرای مربوطه ابلاغ شود.
فاطمی پور افزود: آنچه که امروز دنبال می کنیم تعامل با دستگاه های مختلف است و یکی از مصوبات جلسه ستاد ازدواج دانشگاهیان نیز این است که بتوانیم، نهضت ساخت خوابگاه متاهلی را راه اندازی کرده و فضاهای مناسب برای ساخت این خوابگاه ها را از آنچه در اختیار دولت، شهردای و دانشگاه است ایجاد کرده و خوابگاه متاهلی را گسترش دهیم.