۵ میلیاردتومان به احداث تصفیه‌خانه در کرج اختصاص یافت

عضو شورای شهر کرج:

عضو شورای شهر کرج گفت: در بودجه سال جاری ۵ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه‌های جدید اختصاص یافته که امیدواریم عملیاتی شود.

۵ میلیاردتومان به احداث تصفیه‌خانه در کرج اختصاص یافت

عضو شورای شهر کرج گفت: در بودجه سال جاری ۵ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه‌های جدید اختصاص یافته که امیدواریم عملیاتی شود.
به گزارش مهر، حسین محمدی در مراسم  بهره برداری از دومین تصفیه خانه فاضلاب محلی در کرج، اظهار کرد: اجرای این پروژه نتیجه مصوبه دولت است که شهرداری‌ها را مکلف می‌کند ۲۰ درصد آب مصرفی برای فضای سبز را از بازچرخانی پساب شهری تأمین کنند.
وی با اشاره به توافق شهرداری کرج و اداره کل آب و فاضلاب استان البرز که در سال ۹۵ منعقد شد، گفت: طبق این توافق مقرر شد روزانه ۱۲۰ لیتر بر ثانیه یعنی معادل ۱۵ تا ۲۰ درصد آب مورد نیاز فضای سبز از تصفیه پساب‌های شهری تأمین شود.
به گفته عضو شورای شهر کرج در حال حاضر
هزار لیتر آب با کیفیت به آبیاری فضای سبز اختصاص دارد که برابر نیاز جمعیت ۵۰۰ هزار نفر است که چالشی اساسی به حساب می آید و باید برایش چاره اندیشی کرد.
محمدی گفت: در بودجه سال جاری ۵ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه‌های جدید اختصاص یافته که امیدواریم عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه میانگین بارندگی در جهان هزار میلیمتر و در ایران ۲۵۰ میلیمتر است، افزود: متوسط بارندگی در ایران یک چهارم متوسط جهانی است اما تبخیر در کشورمان چهار برابر میانگین جهانی است.
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج گفت: محدودیت منابع آب در ایران یک شانزدهم جهان و مصرف آب در ایران دو برابر میانگین مصرف جهانی است.
محمدی توضیح داد: در کشورمان ۵۰ درصد از فاضلاب پساب تولیدی بدون تصفیه وارد محیط می‌شود و از طرفی ۷۰ درصد منابع آبی کشور را در بخش کشاورزی از دست می‌دهیم و بخش عمده آن از منابع آبی زیرزمینی تأمین
می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد آب مصرفی در کرج از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود، گفت: کیفیت منابع زیرزمینی هر ساله کاهش می‌یابد.
عضو شورای شهر کرج با تاکید به اهمیت بازچرخانی آب، گفت: صنعت بازیافت یکی از صنایع مهم در کشورهای پیشرفته است.