از هر طرح کارشناسی شده‌ برای گره گشایی مردم استقبال می‌کنیم

آیت الله رئیسی:

رییس قوه قضائیه گفت: یک طرح اقتصادی برای گره گشایی مردم وقتی ارزشمند است، که با نظرات نخبگان تهیه شده باشد و درباره جزئیات آن هم اطلاع رسانی شود.

از هر طرح کارشناسی شده‌ برای گره گشایی مردم استقبال می‌کنیم

رییس قوه قضائیه گفت: یک طرح اقتصادی برای گره گشایی مردم وقتی ارزشمند است، که با نظرات نخبگان تهیه شده باشد و درباره جزئیات آن هم اطلاع رسانی شود.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قضائی با تبریک عید غدیر و ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع)، اجرای عدالت را از مهم‌ترین پیام‌های غدیر و از محوری‌ترین مأموریت‌های نظام اسلامی عنوان کرد.
 نظام اجتماعی بر پایه عدالت استوار می‌شود
رئیس قوه قضائیه گفت: نظام اجتماعی بر اساس عدالت شکل می‌گیرد و انتظار این است که در نظام اسلامی قوانین عادلانه تصویب شود، مجریان بر اساس عدالت رفتار کنند و قضاوت و داوری در دستگاه قضائی نیز همراه با عدالت باشد.
 بر خلاف تصور برخی‌ها، اجرای عدالت آسان است
آیت الله رئیسی تصریح کرد: بر خلاف تصور برخی که اجرای عدالت را دشوار می‌دانند، اگر عدالت به معنای دوری از هوا و هوس و نفوذ و نفوذپذیری باشد، اجرای عدالت آسان است و همه باید به دور از هر گونه هوای نفس و فقط برای رضای الهی در مسیر اجرای حق و عدالت حرکت کنند.
 صدور آرای عادلانه موجب استحکام نظام قضائی می‌شود
رئیس قوه قضائیه، کشف حقیقت را مهم‌ترین مسأله در نظام قضائی دانست و گفت: قاضی موظف به اجرای عدالت و صدور حکم بر اساس حقیقت است و همه ارکان دستگاه قضا و همچنین ضابطان قانونی نیز باید او را در کشف حقیقت یاری دهند.
آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه کشف حقیقت و صدور حکم عادلانه موجب استحکام هر چه بیشتر نظام مقدس اسلامی و آرا و نظرات و دیدگاه‌های قضائی می‌شود، افزود: همت ما در دستگاه قضائی باید اجرای بدون تبعیض عدالت باشد؛ چرا که مردم کمبودها را تحمل می‌کنند، اما تحمل تبعیض برای آن‌ها سخت است.
 حادثه تلخ بندر بیروت انسان‌های آزاده را متأثر کرد
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به حادثه مرگبار انفجار در بندر بیروت اشاره کرد و با تأکید بر لزوم بررسی همه جانبه و روشن شدن ابعاد ماجرا و شناسایی قاصران و مقصران آن اظهار داشت: جراحتی که به لبنان وارد شد، قلوب همه انسان‌های آزاده عالم را جریحه دار کرد.
 کمک به مردم رنج دیده لبنان وظیفه‌ای انسانی است
آیت الله رئیسی کمک به مردم لبنان را وظیفه‌ای انسانی و اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: همه باید کمک کنند تا از رنج و غم کسانی که در این حادثه تلخ آسیب دیدند، کاسته شود.
 وحدت مردم لبنان و جریان مقاومت نباید لطمه ببیند
رئیس قوه قضائیه با اشاره به فتنه‌های دشمنان برای تخریب و تضعیف جبهه مقاومت در لبنان گفت: لبنان همچون فلسطین در خط مقدم مواجهه با صهیونیست‌ها قرار دارد و به هیچ عنوان نباید انسجام و وحدت مردم و جریان مقاومت در این کشور مورد خدشه قرار گیرد.
آیت الله رئیسی افزود: حزب الله در جنگ ۳۳ روزه با صهیونیست‌ها حماسه آفرید و لبنان مقاوم تصویری از بصیرت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را در برابر جهانیان به نمایش گذاشت و حرکت ماندگار حزب الله در نهادینه کردن مقاومت، باید حفظ شده و پررونق ادامه یابد.
 طرح‌های اقتصادی باید کارشناسی شده باشد
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: اعلام هر طرح اقتصادی در کشور باید با نظرات کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی همراه باشد و پس از تصویب نیز، برای افکار عمومی به خوبی تبیین شود تا مورد استقبال همه قرار گیرد.
 دولت و مجلس به معیشت مردم توجه ویژه داشته باشند
آیت الله رئیسی افزود: یک طرح اقتصادی وقتی ارزشمند است و به مردم آرامش می‌دهد که با نظرات نخبگان تهیه شده باشد و درباره جزئیات آن هم اطلاع رسانی شود؛ در غیر این صورت با ایجاد ابهام، مردم را نگران و فعالان اقتصادی را سرگردان می‌کند.
رئیس قوه قضائیه با ضروری خواندن توجه دولت و مجلس به موضوع معیشت، تصریح کرد: دولت و مجلس باید مسائل اقتصادی را با حساسیت و اولویت پیگیری کنند و با طرح‌های راهگشا و کارشناسی شده برای حل مشکلات معیشتی و گره گشایی از زندگی مردم گام بردارند.